Aion tehdä kattokorotuksen talolleni, jolla on tällä hetkellä tasainen huopakate. (ihan skeidaa)

Talon rakenne on hieman erilainen, mikä vaatii, että vahvistan ulkoseinän liimapuupalkilla, jota pitelee viisi pylvästä.
Katso kuvat.

Vaakasuoran liimapuun pituus tulee olemaan noin 12,5 metriä ja pystypalkit noin 2,5 metriä korkeita. Olen ajatellut valaa pilareita. Nyt kysymykseeni, miten teen pilarit? Riittävätkö "tavalliset" putkipilarit? Ajattelin ensin valaa pilarit ja sitten tunkin avulla "nostaa" koko palkin. Talo on jo vajonnut noin 2 cm ulokkeella, eikä se parane, kun uudet kattotuolit ja betonitiilet tulevat päälle!

Mitä minun pitäisi tehdä?

Olen kiitollinen vinkeistä pilarien suhteen sekä miten kaikki saadaan paikoilleen!

• Kuvassa talonsuunnitelma, jossa on merkitty limittäinen palkki ja plintit, jotka tukevat palkkia viiden pilari kanssa.
  • Piirros kerrostalosta ja yhteydenpitävästä pilarista perustusta varten; pilari tuettu maan tasolle.
Sanot, että talo on vajonnut. Miksi ei "levittäisi" talon pohjalevyä estääkseen lisävajoamisen, samalla saat erinomaisen tuen pylväille. Ajatus ehkä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.