28 126 lukukertaa ·
20 vastausta
28k lukukertaa
20 vastausta
Apu tarvitaan nopeasti rappauksen kanssa; mitä teen väärin?
Kiitos "cpalm" raastinvinkit. Tänä iltana jatkuu tunti 2 se
Kauhani on "melkein nelikulmainen" ja pyöristetty edestä. Olen saanut niin paljon taitoa, että se pysyy melko hyvin ja melkein siellä mihin tähtään. Pääasia on, että se pysyy mielestäni ja on kiinnitetty voimakkaasti.
//Boussard
Kauhani on "melkein nelikulmainen" ja pyöristetty edestä. Olen saanut niin paljon taitoa, että se pysyy melko hyvin ja melkein siellä mihin tähtään. Pääasia on, että se pysyy mielestäni ja on kiinnitetty voimakkaasti.
Olen kokeillut sitä, mutta täytyy sanoa, että heitto saa rappauksen pysymään paljon paremmin. Sitten te maalarit (cpalm?) korjatkaa minua, jos olen väärässä, mutta oletan, että rapatessa on sama sääntö kuin muurattaessa - asetetun kiven/rapin tulee pysyä. Mitä tapahtuu, kun käytetään paksua kerrosta skoonelaisella/lastalla, on että se pyrkii siirtämään laastin työntöpaikasta, mikä heikentää/vahingoittaa tuoreen laastin tarttuvuutta.
//Boussard
Olen kokeillut sitä, mutta täytyy sanoa, että heittäminen saa rappauksen pysymään paljon paremmin. Sitten saavat muurauksen asiantuntijat (cpalm?) korjata, jos olen väärässä, mutta oletan, että rapatessa ja muurattaessa pätee sama sääntö, että asetettu kivi/rappaus pysyy. Paksussa levityksessä skånska/levyllä on tapana siirtää laastia painepisteestä, jolloin kiinnitys heikkenee/heikkenee/tuhoutuu.
//Boussard[/quote]
Laastin levittäminen on hyödytöntä, joten jatka laastin heittämistä. Voit odottaa melko kauan ennen kuin vedät sen, vain kastele se ennen kunnolla.
Ainoa paikka, johon laitan vedon, on vähennyslistojen jälkeen ja aivan alhaalla lattian kulmassa. Siellä painan kiinni laastia pienellä lastalla.
Sepä merkillistä, eikö se mene pilalle, jos kastetaan rappaus kaavintavaiheessa? Voiko roiskia kalkkiharjalla sitten?
"Roiskia" voi olla liioiteltu sana, mutta roiskuttaa/levittää vettä niin, että näet rappauksen tummuvan ja että uloimmat millimetrit imevät veden. Sitten ei ole ongelmaa työskennellä sen kanssa. Kuinka kauan ajan kanssa voit odottaa, sitä ei voi sanoa, se riippuu alustasta, pohjustamisesta, onko kasteltu aiemmin jne. Mutta hetken voi odottaa, täytyy kokeilla ja oppia ajan mittaan.Boussard sanoi:Ainoa paikka, jossa vedän Bruket, on vähennyslistojen jälkeen ja aivan alhaalla lattiakulmassa. Siellä minä painan Bruketin kiinni pienellä lastalla.
Sepä kummallista, eikö se mene pilalle, jos kostutat rappauksen silloin kun sitä raaputetaan? Voiko kalkkisiveltimellä roiskia silloin?
Mielenkiintoinen ketju tämä. Kiitos kaikista vinkeistä.
joo tämä on vähän tekniikkaa...
Laasti tulee olla tavalliselle tiilirapaukselle,,, Muovimainen koostumus. (Ota vähän laastia sekoittimesta, muotoile palloksi, laita "pallo" kämmenelle, ravista vähän varovasti, laastin tulee vajota hieman ilman, että se halkeaa tai valuu.
Lecalle on tärkeää kastella paljon ennen,,, (Koskee myös vanhaa vanhaa tiiltä)
Muovimainen koostumus mutta hieman enemmän vettä...
Hyvä vinkki kaikessa rappauksessa, jos on vaikeaa saada se kiinnittymään, on ensin sivelöidä seinä. Sluring+ muurausharja, eli sivellään ohut kerros sluringia, annetaan kuivua hetken ja sitten heitetään laasti kolmikulmaisella pyöristetyllä muurarinlapiolla. Ja kuten aiemmin mainittiin, on helpompaa, jos isketään alhaalta ylös juuri iskemällä... Kun olette oppineet sen, voitte kokeilla rystylyöntiä... hyvä osata rystylyönti esim. vasemmassa kulmassa....
Laasti tulee olla tavalliselle tiilirapaukselle,,, Muovimainen koostumus. (Ota vähän laastia sekoittimesta, muotoile palloksi, laita "pallo" kämmenelle, ravista vähän varovasti, laastin tulee vajota hieman ilman, että se halkeaa tai valuu.
Lecalle on tärkeää kastella paljon ennen,,, (Koskee myös vanhaa vanhaa tiiltä)
Muovimainen koostumus mutta hieman enemmän vettä...
Hyvä vinkki kaikessa rappauksessa, jos on vaikeaa saada se kiinnittymään, on ensin sivelöidä seinä. Sluring+ muurausharja, eli sivellään ohut kerros sluringia, annetaan kuivua hetken ja sitten heitetään laasti kolmikulmaisella pyöristetyllä muurarinlapiolla. Ja kuten aiemmin mainittiin, on helpompaa, jos isketään alhaalta ylös juuri iskemällä... Kun olette oppineet sen, voitte kokeilla rystylyöntiä... hyvä osata rystylyönti esim. vasemmassa kulmassa....
Klikkaa tästä vastataksesi