49 622 lukukertaa ·
320 vastausta
50k lukukertaa
320 vastausta
Antaako Isoverin etäisyysholkki tuuletusvälin (julkisivulevy)?
Eli et luota mihinkään tutkimukseen koska aina on joku yritys niiden takana?SBH sanoi:
Totta kai faktoihin tulee suhtautua kriittisesti.
Mutta kun kaikki tutkimukset osoittavat samaa tulosta. Olen löytänyt useita ilman, että edes yritän, ja sinä et ole pystynyt löytämään mitään, mikä tukisi teorioitasi.
Eikö se kerro sinulle mitään
Minulla ei ole mitään teorioita. Vain talonjulki ulkoasuja, jotka eivät aiheuta mitään ongelmia. Talonjulki ulkoasua länsirannikolla ja julkisivuja Pohjois-Suomessa.H hul sanoi:Joten et luota mihinkään tutkimukseen koska niillä on aina joku taustalla?
Totta kai pitää olla kriittinen faktoja kohtaan.
Mutta kun kaikki tutkimukset osoittavat samaa tulosta. Olen esittänyt useita ilman ponnisteluja ja et ole onnistunut löytämään mitään, mikä tukee teorioitasi.
Eikö se sano sinulle mitään
Seuraan, mitä K-piirrustukset sanovat minulle. En ole koskaan asentanut paneelia ristikkäisillä rimoilla.
Mutta vain koska et ole tehnyt niin, eikö se tarkoita, että se on oikein?SBH sanoi:
Neuvot ja ohjeet muuttuvat jatkuvasti, vai rakennatko samalla tavalla kuin aloitit alalla?
Voitko vastata, mitkä ovat muut edellytykset julkisivulevyillä/kivellä ja teräsprofiileilla?
Ja miksi ne ovat rei'itettyjä?
Julkisivulevyjä on erilaisia asennuksia. Mutta suurin osa asennetaan tiiviisti koolauksen kiinni (joskus myös nauhalla/listalla). Puupaneeli ei ole samalla tavalla tiivis.H hul sanoi:
ei, levyt eivät ole tiiviitä, ne asennetaan usein 5 mm välein vierekkäisiin levyihin nähden. Joten paljon enemmän ilmaa pääsee sisään kuin puupanelin kautta.SBH sanoi:
Miten selität sen?
vähän vaikea nähdä kuvaasi, kirjoitan mobiililla, mutta voi varmasti pitää paikkansa.SBH sanoi:
mutta luulen, että jätämme tämän nyt tähän?
Kumpikaan meistä ei selvästikään vakuuta toista.
Toivon, että olen avannut silmät joillekin foorumilla ja jos joku haluaa keskustella lisää tai vain saada apua rakennusfysiikasta tai muusta vastaavasta, voi vain kirjoittaa ketjuun tai lähettää PM.
Okei. Asennetaan 4-6mm saumanauhalla. Joka ei päästä ilmaa läpiH hul sanoi:vähän vaikea nähdä kuvaasi, kirjoitan mobiililla, mutta se voi varmasti olla oikein.
mutta luulen, että jätämme tämän tähän nyt, eikö niin?
Kumpikaan meistä ei selvästi tule vakuuttamaan toista.
Toivon, että olen avannut silmät joillekin foorumilla, joten jos joku haluaa keskustella lisää tai tarvitsee vähän apua rakennusfysiikasta tai vastaavasta, niin voi vain kirjoittaa ketjuun tai YV
Älä teeskentele hul, toivottavasti mikään ei ole epäselvää siinä viestissä kenellekään, jolla on sinun kapasiteettisi. Se, että käytät SBH:ta eräänlaisena leikkimielisenä kiertona, saattaa olla odotettua, mutta se näyttää minun silmissäni erittäin tylsältä ellei jopa tyhmältä. Kirjoitin aiemmin ja nyt vain antaakseni pienen signaalin, ettei se edistä, mitä teette.H hul sanoi:En ymmärtänyt paljoa tuosta viestistä, mutta yritän vastata siihen vähään, mikä oli ymmärrettävää. Muu osa täytyy muotoilla uudelleen, jotta voimme yrittää vastata.
Olemmeko sanoneet, että kosteus ei kulje kaikkiin suuntiin?
Pystykiinnikkeet luodaan juuri mahdollistamaan sen, että kosteus voi liikkua kaikkiin suuntiin eikä jää vangiksi.
Miten tarkoitat, että on epäonnistuttu, jos tarvitaan leveä tuuletusrako?
Kaksivaiheisesti tiivistetyt talot ovat olemassa syystä, ja leveä tuuletusrako on erittäin tärkeä osa kaksivaiheisia julkisivuja. Ilman sitä koko toiminta häviää.
Se ei kiinnosta minua tarpeeksi eikä tuo lisäarvoa keskusteluun, että liittyisin tähän jauhantaan. Ainoa ero olisi se, että melko pian kristallisoituisi huomattavasti faktoihin perustuvampaan suuntaan, jossa jokaisen osapuolen täytyisi heti omien vastaustensa ja karkeiden laskelmiensa kautta osoittaa, mitä he tarkoittavat. Ja siinä eivät auta mitkään laboratoriotilat, joiden olosuhteita voi melko helposti kyseenalaistaa, ovatko ne todellisuudessa merkityksellisiä seinissä.
Voittehan lähettää yksityisviestejä toisillenne sen sijaan, että jatkatte näitä lyhyitä viestejä, joilla ei ainakaan lukijana ole suurta arvoa minulle. Jatka toki, jos haluat, ei mikään pakota minua lukemaan, mutta kuitenkin.