H
GK100 GK100 sanoi:
Älä teeskentele ymmärtämätöntä, toivottavasti mikään ei ole epäselvää sinulle, jolla on sinun kaltaisesi kyvyt. Se, että sinä leikit SBH:n kanssa jossakin ringissä, saattaa olla sattumaa, mutta minun mielestäni se näyttää äärimmäisen tylsältä, ellei jopa typerältä. Kirjoitin aiemmin ja nyt vain antaakseni pienen merkin siitä, että se, mihin te panostatte, ei vie eteenpäin.

Se ei kiinnosta minua tarpeeksi eikä tuo myöskään lisäarvoa ketjuun, että minäkin menisin mukaan tähän jankkaukseen. Ainoa ero olisi, että se muovautuisi melko pian huomattavasti enemmän faktaperusteiseksi suuntaan, jossa jokaisen osapuolen olisi välittömästi osoitettava omilla vastauksillaan ja karkeilla laskelmillaan, mitä he tarkoittavat. Ja siinä eivät mitkään laboratorion seinät, joiden olosuhteista on melko helppo kysyä, ovatko ne merkityksellisiä todellisuuden seinissä.

Voisitte siis lähettää yksityisviestejä toisillenne sen sijaan, että kaikki nämä lyhyet viestit, joilla ei ole suurempaa arvoa ainakaan minulle lukijana. Jatka toki, jos haluat, mikään ei pakota minua lukemaan, mutta silti.
minä ja SHB jatkamme keskusteluamme yksityisviesteissä.

Tule esittämään jonkinlaisia faktaperustaisia teorioita tai laskelmia, jos haluat, jotka osoittavat, että pelkästään vaakasuora rimoitus on täysin hyväksytty ilmarako. Olen kysynyt sitä koko ajan, muttei kukaan ole onnistunut esittämään mitään, kun taas minä olen esittänyt useita erilaisia.

H
GK100 GK100 sanoi:
Älä ala hölmöilemään, toivottavasti mikään viestissä ei ole epäselvää henkilöille, joilla on sinun kyvykkääsi. Että pelaat SBH:n kanssa jonkinlaisessa leikkirinki voi olla tapahtumaa, mutta minun mielestäni se näyttää erittäin tylsältä, ellei suorastaan typerältä. Kirjoitin aiemmin ja nyt vain antaakseni signaalin, että se ei vie eteenpäin kuten te jatkatte.

Se ei ole tarpeeksi mielenkiintoista minulle, eikä tuota lisäarvoa ketjulle, että minäkin menisin tähän jauhamiseen. Ainoa ero olisi, että se melko pian kristallisoituisi huomattavasti enemmän faktapohjaiseen suuntaan, jossa jokainen osapuoli suoraan esittäisi omien vastaustensa ja karkeiden laskujensa kautta, mihin viittaa. Ja siinä eivät auta mitkään labraseinät olosuhteissa, joista on melko helppo esittää kysymyksiä niiden relevanssista todellisuuden seinien sisällä.

Voisitteko lähettää yv:itä toisillenne sen sijaan, että julkaisisitte näitä lyhyitä viestejä, joilla ei ole suurempaa arvoa ainakaan minulle lukijana. Jatka toki, jos haluatte, ei mikään pakota minua lukemaan, mutta niin kuitenkin.
Muuten miksi sanot, että käytän SHB.
hän on koulutettu siviili ja enemmän vuosia alalla kuin minä, joten hänen pitäisi tietää asiansa vai mitä?

Jos menen Isoversin verkkosivustolle ja klikkaan Fasadskiva, otsikon "Luftspalt bakom träpanel" alla lukee seuraavaa:
"Ilmanvaihto puupaneelin takana on yhtä tärkeää kuin muiden julkisivumateriaalien takana ... Pystyssä olevan paneelin tapauksessa ... Tässä naularegeli asetetaan vaakasuoraan, mikä estää ilmanvaihtoraon muodostumisen. Asettamalla rima pystysuunnassa ennen vaakasuuntaista naularegeliä luodaan ilmanvaihtorako."

Oletteko todella lukeneet asennusohjeet, kun olette rakentaneet kaikki nuo talot?

• Tykkään
Prosit ja 2 muuta
  • Laddar…
H
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Jos menen Isoverin verkkosivuille ja klikkaan Fasadskiva, siellä lukee otsikon "Luftspalt bakom träpanel" alla seuraavaa:
"Ilmastointi puupaneelin takana on yhtä tärkeää kuin muiden julkisivumateriaalien takana ... Pystypaneelin kohdalla ... Tässä asetetaan naulaussääntö vaakasuoraan, mikä estää ilmaraon muodostumisen. Asettamalla ristikon pystysuoraan ennen vaakasuoran naulaussäännön asettamista luodaan ilmarako."

Oletteko todella lukeneet asennusohjeet, kun olette rakentaneet kaikki nuo talot?
Ne tukevat aika selvästi väittämiäni mielestäni.
ja osoittavat, että joidenkin ketjun asennukset ovat täysin virheellisiä.

H
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Jos menen Isoverin verkkosivustolle ja napsautan Fasadskiva, otsikon "Luftspalt bakom träpanel" alla lukee seuraavaa: "Luftning bakom träpanel är lika viktigt som bakom andra fasadmaterial ... Vid stående panel ... Här sätts spikregeln horisontellt vilket gör att ingen luftspalt bildas. Genom att placera en läkt i höjdled innan den horisontella spikregeln sätts skapas en luftspalt"

Oletteko todella lukeneet asennusohjeita, kun olette rakentaneet kaikki nuo talot?
Mutta tämä on yleistä tietoa ja silti on rakennettu melko paljon kiinteistöjä eikä koskaan ole jätetty ilmanvaihtorakoa pois.
paitsi kun rakennettiin yksivaiheisia julkisivuja useita vuosia sitten.

Keskustelun ihmiset, jotka rakentavat tällä tavalla vain vaakaasennossa, rakentavat periaatteessa yksivaiheisen rakenteen. Me kaikki tiedämme siitä aiheutuvat ongelmat.

S
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Jos menen Isoverin verkkosivuille ja klikkaan kohtaa Fasadskiva, siellä lukee otsikon "Luftspalt bakom träpanel" alla seuraavaa:
"Luftning bakom träpanel är lika viktigt som bakom andra fasadmaterial ... Vid stående panel ... Här sätts spikregeln horisontellt vilket gör att ingen luftspalt bildas. Genom att placera en läkt i höjdled innan den horisontella spikregeln sätts skapas en luftspalt"

Oletteko todella lukeneet asennusohjeet, kun olette rakentaneet kaikki ne talot?
Tarkoitatko K-ritnigar?

SBH sanoi:
Tarkoitatko K-piirustuksia?
Saat kutsua sitä miksi haluat. Jokainen vakavasti otettava rakentaja, joka saa käsiinsä materiaalia, jossa on ilmeisiä tai epäiltyjä puutteita, huomauttaa tästä luonnollisesti takaisin ketjuun saadakseen vahvistuksen siitä, että materiaali on oikein.

GK100 GK100 sanoi:
Sekä sinä että hul olette jollain tapaa vakavasti epäonnistuneet useissa merkittävissä rakennusvaiheissa, mikä on tehnyt tästä ketjusta absurdin kirjoitussirkuksen eli onko pystyrimoitus niin tärkeä tarpeellinen paljastuu ratkaisevaksi. Useat kysymykset, jotka jotkut ovat ottaneet esille, kuten mitä tutkimusten numerot tarkoittavat ja millä tasoilla meidän pitäisi nähdä ne ongelmallisina? Kuinka suuri osa peittävästä pinnasta on vapautettava raosta pohjan/kansilautojen vuoksi, jotta pystysuuntainen ilmanvaihto olisi riittävä? Miksi juuri pystysuora komponentti nähdään niin tärkeänä, eikö erilaisia vedenkuljetuksia tapahdu yhtä hyvin kaikkiin suuntiin?
En ole rakentanut yhtään mitään. Mutta mielestäni aihe on mielenkiintoinen.

"Miksi juuri pystysuora komponentti nähdään niin tärkeänä, eikö erilaisia vedenkuljetuksia tapahdu yhtä hyvin kaikkiin suuntiin?" - En tiedä, oliko tämä kysymys minulle suunnattu, mutta näiden vaakasuuntaisten osastojen päässä ovat nurkkalaudat/vastaavat. Se ilma on suljettuna eikä pääse mihinkään.

H
Nyfniken Nyfniken sanoi:
En ole rakentanut mitään. Mutta minusta aihe on mielenkiintoinen.

"Miksi juuri vertikaalinen komponentti nähdään niin tärkeänä, eivätkö vedenkuljetukset tapahdu ilman esteitä kaikkiin suuntiin?" - En tiedä, oliko kysymys suunnattu minulle, mutta näiden horisontaalisten lokeroiden päissä ovat sidelaudat/vastaavat. Se ilma on loukussa eikä pääse minnekään.
Juuri sitä yritän sanoa, että ilma jää loukkuun, eikä synny vapaata ilmankiertoa.
Kosteaa ilmaa varten tarvitaan uutta kuivaa ilmaa. Ilman suurta ilmankiertoa se on mahdotonta.

SBH sanoi:
Ymmärrän, että se piirretään tahallaan väärin, tarkoitatko?
Ei, jos se on piirretty tahallaan niin se ei ole väärin piirretty. Mutta kaikki tekevät virheitä, myös ne pöydän takana. ;)

Kummallisempia asioita on tapahtunut kuin että suunnittelija on unohtanut piirtää hieman koolausta piirustukseen. Jos sitten saa käsiinsä piirustuksen, josta puuttuu jotain, mikä omasta mielestä pitäisi olla mukana, on viisasta tarkistaa sen kanssa, joka on tehnyt piirustuksen, että onko se todella tarkoitus olla niin.

Tai sitten teeskennellään, kuin mitään ei olisi tapahtunut, ja rakennetaan täysin piirustuksen mukaan ja syytetään jotakuta muuta, kun sitten myöhemmin käy ilmi, että on tullut tehtyä virhe (mutta kuten se oli piirretty).

H
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Jos se on piirretty tahallaan, se ei ole väärin piirretty. Mutta kaikki tekevät virheitä, myös he jotka työskentelevät pöydän takana. ;)

Omituisempia asioita on tapahtunut kuin että suunnittelija unohtaa piirtää vähän koolausta piirustukseen. Jos saa käteensä piirustuksen missä puuttuu jotain, jonka mielestä pitäisi olla mukana, kannattaa tarkistaa suunnittelijalta, kuuluuko sen olla näin.

Tai voi teeskennellä kuin ei huomaisi ja rakentaa tismalleen piirustuksen mukaan ja syyttää toista, kun myöhemmin käy ilmi, että se on mennyt pieleen (mutta kuten oli piirretty).
Jos olisimme rakentaneet sokeasti piirustuksen mukaan, olisi ollut melko paljon virheitä, suunnittelijat ovat myös ihmisiä, hekin tekevät koko ajan virheitä.

Sitten on tiedettävä, että he, jotka piirtävät k-suunnitelmia, ovat usein vasta valmistuneita suunnittelijoita ja saavat aluksi vain piirtää CADilla. Helposti voi unohtua jotain tai ei huomata virhettä, jos niitä tehdään. Jos he mainitsevat ne kuvauksessaan, niiden on tietysti oltava.

Sitten on melko loogista, että tarvitaan ilmarako.

H
SBH sanoi:
Ne jotka minä tunnen, eivät ole lainkaan kyyhkysenpoikia kun kyse on k-piirustuksista.
Mutta nyt Isover sanoo, että vaaditaan kallistus vaakatasossa ja pystysuorassa, jotta luodaan ilmarako puupaneelissa.

Sanoit aiemmin, että seurasit Isoveria, koska he ovat toimittajia ja heidän pitäisi tietää.
Eikö se päde enää?

H
SBH sanoi:
alla producenter ändrar sig efter behov.

mitä kaltevuutta tarvitset?
Ilmastointi, jonka luulen kaikkien ymmärtäneen paitsi sinä.

H
En ole valittanut oikeinkirjoituksestasi.

Voitko vastata, miten suhtaudut siihen, että myös Isover nyt suosittelee ristikkäistä rimaa?

H
SBH sanoi:
katso aikaisemmat viestit
Voitko vastata siihen, miten suhtaudut siihen, että myös Isover (toimittaja) nyt puoltaa ristikkäislämmitystä täysipainoisen ilmatilan luomiseksi?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.