Olen rakentamassa leikkimökkiä ja piirustuksen mukaan syllirungon päälle pitäisi laittaa öljykyllästettyä kovalevyä ja sitten lattialaudat. Kysymykseni on yksinkertaisesti, kummalle puolelle kovalevy tulisi asentaa? Ajatukseni on, että kiiltävä pinta pitäisi olla alaspäin maata kohti suojellakseen kosteudelta alapuolelta.

Oikein vai väärin?

K
Virhe, tyhjä sivu ylöspäin

Miksi? Ei mitään tietoa, mutta sen pitää olla niin

Lisää mielipiteitä tai jokin selitys sille, miksi tyhjä puoli ylöspäin? Luonnontieteilijänä olen kuin pieni lapsi - haluan tietää MIKSI! :)

En tiedä, mutta olisin laittanut sen alas..

Ajattelet oikein! Trossbottenskivor (jotka ovat vahattuja) asetetaan kiiltävä puoli alaspäin, jotta kosteus kondensoituu siihen.

OK, meillä on kolme ääntä kiiltävä puoli maata vasten ja yksi ääni kiiltävä puoli ylöspäin :)
Aion laittaa kiiltävän puolen alaspäin, ellemme saa todella hyvää selitystä sille, miksi suoja tarvitaan ylhäällä eikä alhaalla. Kosteusongelmienhan pitäisi tulla alhaalta.

Ha ha, kummallista että tämän pitäisi olla sellaista "rakettitiedettä". Olen nyt myös kysynyt kahdelta työntekijältä Byggmaxilla. Yksi ei tiedä ja yksi "on sitä mieltä, että se kuulostaa loogiselta", kun arvelin, että kiiltävä puoli pitäisi olla alaspäin.

Kiiltävä puoli tulee tosiaan olla alaspäin, koska sieltä kosteus tulee ja haluat estää sen siinä, sen vaikeampaa se ei ole :) Onnea rakentamiseen :)

Hyvä se, koska tein juuri niin :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.