942 lukukertaa ·
2 vastausta
942 lukukertaa
2 vastausta
Aion purkaa sisäkaton
Olen purkanut koko talousosan 64 m² sisäseinineen, lattian ja betonilevyineen. Nyt levy on valettu ja valmis, olin ajatellut purkaa alas sisäkaton ja pystyttää uusia sisäseiniä, mutta kohtaan esteen. Sisäkatto koostuu kokonaisista levyistä 600x2400, mutta ne ovat suoraan kattotuolien vasten, eli niiden välillä ei ole rimoitusta. Joten on riski, että eristeet putoavat, jos poistaa levyt.
Olisin halunnut poistaa sisäkaton, jotta sähköasentajalla olisi helpompi päästä käsiksi, koska osa seinistä siirretään. Haluan myös saada ylös rimoituksen, jotta voisi kiinnittää sekä uuden sisäkaton että myös sisäseinät. Vanhoja sisäseiniä, jotka ovat kulkeneet linjassa kattotuolien kanssa, on ollut täsmälleen kattotuolien varassa, mutta ne siirretään, joten täytyy saada jotain, mihin kiinnittää ne.
Mitä olisit tehnyt??
Talo on Myresjöhus vuodelta -88.
Olisin halunnut poistaa sisäkaton, jotta sähköasentajalla olisi helpompi päästä käsiksi, koska osa seinistä siirretään. Haluan myös saada ylös rimoituksen, jotta voisi kiinnittää sekä uuden sisäkaton että myös sisäseinät. Vanhoja sisäseiniä, jotka ovat kulkeneet linjassa kattotuolien kanssa, on ollut täsmälleen kattotuolien varassa, mutta ne siirretään, joten täytyy saada jotain, mihin kiinnittää ne.
Mitä olisit tehnyt??
Talo on Myresjöhus vuodelta -88.
Nyt kävi niin, että poistan yhden rivin kattopaneeleja kerrallaan ja kiinnitän harvakehikon sitä mukaa, jotta eristys ei putoaisi maahan. Olen melkein valmis nyt, mutta se oli enemmän työtä kuin odotin. Aion kiinnittää sisäseinät harvakehikkoon niissä kohdissa, joihin ei pääse kiinnittämään kattotuolissa. Koska kuitenkin on 28x70 joka 30. senttimetrillä, sen pitäisi riittää.
Klikkaa tästä vastataksesi