P
Minun piti purkaa kantava seinä noin 5 metriä talossani ja laskin liimapuupalkkia, mutta siitä olisi tullut liian korkea, joten valitsimme teräspalkin, eikä minkä tahansa, vaan HEB 180, joka painaa noin 260 kg! Aluksi ajattelimme koota joukon ihmisiä ja nostaa sen käsivoimin, mutta kun tunsimme palkin painon, ystäväni, joka on myös betoniporaaja, keksi, että voisimme käyttää alplift-nostinta! Ja onneksi teimme niin :D, olisi ollut muuten vähän raskasta ;D
Joten tässä vinkki teille, jotka aiotte asettaa teräspalkin!

Alla on kuvia, huomioi että asennus ei ole vielä valmis, tämä on alku uudelle keittiöllemme :)
Terveisin/Dadde

• Rakennustyömaa alpliftillä ja puutolpilla keskeneräisessä keittiöremontissa, valoisa huone ja suuri maalaus taustalla seinällä.
P
Palkki näyttää paljon pienemmältä kuin se on :'( :'( :'( :'( :'(

• Rakennustyömaa sisällä, valkoinen seinä ja suuri vaakasuora palke, ympärillä puutavaraa ja työkalut.
Pudota ne varpaiden päälle niin se tuntuu isommalta ;)

Hyvin tehty ja hyvä vinkki

Noilla hissilaitteilla on monia käyttötarkoituksia..
Minulla oli sellainen, kun nostin 9 m liimapuupalkkia 4 m korkeuteen pulpettikatolle kesällä.

Seksikkäitä kuvia!

Mitä aiot käyttää tukemaan palkkia?

Mitä palkki maksoi?

Tarvitsen MAHD. jotain vastaavaa, mutta en ole vielä tutkinut ympärillä paljon.

Kiitos

Sinä olit fiksumpi kuin minä :(

Tilasimme HEA 240:n noin 440kg, joka piti nostaa 285cm yläreunaan.

Meitä oli 12 henkilöä nostamassa, ja laitoimme sen tuille, jotka olimme rakentaneet matkan varrella. Se vei viisi tuntia, neljä perhepizzaa ja loputtoman määrän limsaa ja kirosanoja ennen kuin se oli paikoillaan. Mutta nyt se näyttää hyvältä :)

/ Fredrik

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.