Minulla on porraskaide, jonka pääteosa on tänään löysällä. Siinä on noin 6–8 mm kokoinen kiinnitysreikä, johon ajattelen käyttää ranskalaista puuruuvia / kuusiokoloruuvi tai pulttia ja kiilamutteria. Seinän kiinnityskohta on vain kipsilevyä ja raakalautaa, mikä ei riitä. Avasin seinän vastakkaiselta puolelta ja aion laittaa siellä koolauspuun kiinnitystä varten. Pitäisikö minun käyttää ranskalaista puuruuvia tai pulttia ja kiilamutteria? Mitkä ovat kummankin edut/haitat? En tietenkään halua avata seinää uudestaan tämän asentamisen jälkeen.

Ystävällisin terveisin, Richard

Paras vastaus

Sisäänlyöntimutteri puussa?, mahdollisesti rampamutteri.
Ranskalaisesta ruuvista en enää pidä.
Tavallinen mutta karkea puuruuvi luulisin että toimii.
Protte

• Tykkään
RichardRR
  • Laddar…
prototypen prototypen sanoi:
Vasaramutteri puuhun?, mahdollisesti rampamutteri.
Ranskalainen ruuvi ei kiinnosta enää.
Tavallinen mutta paksu puuruuvi luulen, että toimii.
Protte
Koski vasaramutteria. Ajattelin esiporata reiän puutukeen sisäpuolelle ja iskeä vasaramutteri siihen, jotta voin kiertää m6-m8 pultin kaiteen puolelta.
https://www.byggmax.se/inslagsmutter-3206-habo-p7240316

Ulkonäön puolesta haluaisin mielellään kuusiokantapään kaiteen puolelle, mutta ehkä löytyy vahvoja puuruuvia sellaisella kannalla?

Läpipultti nelikulmaisella aluslevyllä ja mutterilla.

Kuulostaa hyvältä ratkaisulta islagsmutterilla. Juuri siinä kohdassa, jossa mutteri istuu, tarvitaan suurempi halkaisija reiälle. Vältä, että suurempi halkaisija on koko matkan, hyvä jos pultti saa tukea reiästä.

On olemassa erikoisruuveja, joissa on toisella puolella puuruuvit ja toisella kierre. Luulen, että Habo:lla oli sellaisia, jotka ovat täydellisiä kaiteisiin.

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Kyllä

Hei

Päätin käyttää tavallista vahvaa puuruuvia. Kun avasin seinän sisäpuolelta, siellä oli vanha 50x50 runkotolppa. Arvioin, että ei ollut tarpeeksi syvyyttä tukimutterille. Kävi myös ilmi, että edellinen kaiteen ruuvi oli ruuvattu aivan vinoon, joten se oli vain hieman kiinni 50x50 runkotolpassa. Onnistuin kallistamaan uuden ruuvin uuteen kohtaan niin, että päädyin keskelle runkotolppaa. Samalla päätin kiinnittää tukipalat/pienet runkotolpat, jos tämä kiinnitys ei kestä, jotta voin tulevaisuudessa käyttää leveämpiä kiinnikkeitä kaiteen kiinnittämiseen.

• Seinäkiinnike ja musta kaide erottuu vaaleasta seinästä, johon on kiinnitetty ruuvi. Kuvassa näkyy myös toisen ruuvin sijaintia.
  • Seinässä olevat 50x50 puiset tukitangot ja kulmaraudat, jotka on asennettu seinään kiinni. Näkyy myös eristysmateriaalia vasemmalla.
  • Seinän sisällä olevat puupalkit ja kulmaraudat, joilla on lisätty tukea rakenteelle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.