6 578 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Vitlaserat innertak
ok, ja om det är beckers panellack eller nordsjö borde väl kvitta? kollade på din sida och taket såg kanon ut!
Tror att färgen blandades till "2W" vilket gör att man behöver 2-3strykningar för att få det lika vitt som ert.
Betalade 98:- för en liter utan någon rabatt, kommer behöva många liter innan det är klart men då kommer väl priset ner lite också.
Tror att färgen blandades till "2W" vilket gör att man behöver 2-3strykningar för att få det lika vitt som ert.
Betalade 98:- för en liter utan någon rabatt, kommer behöva många liter innan det är klart men då kommer väl priset ner lite också.
Vi gjorde ungefär likadant som jureit (med den skillnaden att vi var för lata för att handstryka allt utan sprutade 2 varv istället, men vi behövde iof. drygt 200 m2 :
)
Vi lät färgaffären bryta panellacken med maxmängd vitt pigment men jag är osäker på exakt hur stor mängd det blev i slutändan, vi ville iof. att taket skulle ge ett vitt intryck men ändå med en aning trästruktur.
//Christina.
Vi lät färgaffären bryta panellacken med maxmängd vitt pigment men jag är osäker på exakt hur stor mängd det blev i slutändan, vi ville iof. att taket skulle ge ett vitt intryck men ändå med en aning trästruktur.
//Christina.
I den sista (?) har jag sagt att jag ska pröva Alcros V-slip och det har jag nu gjort. Blandade cirka 1,5 liter av V-slipen med cirka 1 liter vatten och penslade på cirka 40 kvm takpanel i furu!
Jag är jättenöjd med det.....ännu så länge!
Helena med
Nationalschabraket
Klicka här för att svara