Hej,

Jag sommerjobbade för många år sedan på ett industriföretag. Där fanns bättringsfärg avsedd för järnbalkar, truckar etc. Färgen hette "Industrilack" och var suverän att använda. Fäste på allt utan regöring och grundning ;-) och torkade på en timme. Färgen var ganska trögflytande och efterlämnade en tjock, lite "seg och fet" yta.

Någon som vet var man som privatperson kan köpa sådan färg?

Mvh/ CH

Finns i spray hos http://www.filter-sant.se/html/smorjkem_u8.shtml men jag tvivlar på att det är rätt färg :-/
Den du vill ha är troligen förbjuden sedan många år :'(
Gör en sökning på Gula Sidorna , industrilacker så får du rätt många träffar :)
Någon kanske finns i närheten där du bor så att du kan fråga :-?

industrilack använder jag när jag sprutlackerar..jag tror inte det är sånt du menar eftersom det kräver både grundfärg och noggrann rengöring..

något som har funnits men förbjudits är den röda mönjan som var suverän..bet på allt

ett alternativ till den är hammarlack som finns att köpa bland annat på biltema och i färgaffärer

Varenda droppe svart s.k industrifärg (verktygsfärg?) som farsan och jag har används sparsamt då den är helt outstanding.
Går ej att få tag på idag  :'( och är definitivt (tyvärr) inte speciellt miljövänlig.
Men gud vad det är skönt att måla ett lager och få en heltäckande blanksvart yta utan penseldrag  :D :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.