Sverige 9,5 miljoner. Tyskland, Österrike och Schweiz 100 miljoner tysktalande. Vem har rätt?

Kollade mina 4 jordfelsbrytare Malmbergs och AEG. Alla har nollan till höger!
 
Redigerat:
Det finns JFB med nollan olika sidor av alla fabrikat, i alla fall dom fabrikat jag känner till.
 
Det konstiga, eller snarare irriterande är att en "Svensk" jordfelsbrytare kostar 900:- och en "Tysk" på Hornbach kostar 500:-... :mad:

/Jonas
 
JonasHolm skrev:
Det konstiga, eller snarare irriterande är att en "Svensk" jordfelsbrytare kostar 900:- och en "Tysk" på Hornbach kostar 500:-... :mad:

/Jonas
Jag vet inte vart du kollat, men på Elbutik.se så kostade en Hager JFB 486 kr..
 
Jag har kollat på elbutik.se, men på en 40A modell. CDA440R 802 pix... Den som såldes på Hornbach, och den jag har sedan tidigare i en annan central är en 40A...
 
Och när behöver man en 40 A i en bostad?
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Det har du helt rätt i. Det var mer för att få en rättvis prisjämförelse. Det var ju en 40A som såldes på Hornbach.
och så har jag en 40A idag i min huvudcentral, som kanske är lite overkill...:D Fast man kanske vill säkra upp lite framöver. Det gäller att ta höjd för det oförutsigbara... :cool:

Blir nog en 25A i garaget... Borde räcka. :D
/Jonas
 
A
Det gör det nog. Om du inte vill byta mätarskåp till gänga III (dyrt) så räcker 25A
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.