3 551 läst ·
26 svar
4k läst
26 svar
Grön ring till Eljo VP2
Sida 1 av 2
Finns det gröna ringar till VP2 att köpa löst? Jag har bara hittat den blåa ringen.
Anledningen att jag behöver gröna ringar är att jag av misstag beställde dubbelgipsdosor. För att komma vidare monterade jag dosorna i förhoppning om att kunna köpa lösa ringar.
Anledningen att jag behöver gröna ringar är att jag av misstag beställde dubbelgipsdosor. För att komma vidare monterade jag dosorna i förhoppning om att kunna köpa lösa ringar.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Du är tyvärr tvungen att köpa en hel dosa och skruva ur ringen på den. De gröna finns inte löst, bara de blå. (Idiotiskt, jag vet).
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Du har alltså köpt fel dosor överallt? Surt. Men ska du bara ha enkelgips på väggarna?
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Aha, men tur det då. Ja, det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa fem dosor och skruva ur ringarna på.
Om du vill så kan du ju skruva i de blåa ringarna i de nya dosorna för att på så sätt få 5 stycken kompletta dosor för dubbel-trippelgips. Då kan de kanske vara enklare att sälja.
//Patrik
Om du vill så kan du ju skruva i de blåa ringarna i de nya dosorna för att på så sätt få 5 stycken kompletta dosor för dubbel-trippelgips. Då kan de kanske vara enklare att sälja.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Själva dosan går att ha i enkelgips, men den blå ringen är till för dubbelgips inskruvad och trippelgips utskruvad. Blir svårt då.Floppman skrev:
Den gröna ringen, som ni tänker på, är till för enkelgips inskruvad och dubbelgips utskruvad.
//Patrik
Ja...jag säger då det...bätter att köpa Thorsmans röda eller gröna dosor, då behöver man inte tänka 
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Eljos dosor är verkligen underbara! Kunna byta ring/skruvat ut ringen är bäst.Glufsglufs skrev:
Att sedan kunna bygga ihop dem på alla tänkbara och otänkbara sätt är väldigt goodie.
För att inte glömma skivfästena.
Tänka är väl halva tjusningen med jobbet?
//Patrik
Lite OT nu men tänka gör man under planering, sen gör man bara rätt så behöver man inte mickla med grejerna d^_^b
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Vem har sagt något om att jag gör fel? Jag gör aldrig fel.
:blushing:
//Patrik
//Patrik