Finns det gröna ringar till VP2 att köpa löst? Jag har bara hittat den blåa ringen.

Anledningen att jag behöver gröna ringar är att jag av misstag beställde dubbelgipsdosor. För att komma vidare monterade jag dosorna i förhoppning om att kunna köpa lösa ringar.

Du är tyvärr tvungen att köpa en hel dosa och skruva ur ringen på den. De gröna finns inte löst, bara de blå. (Idiotiskt, jag vet).

//Patrik

Surt... Någon som vill köpa VP-2 dosor utan stuts med blå ring?

Du har alltså köpt fel dosor överallt? Surt. Men ska du bara ha enkelgips på väggarna?

//Patrik

Nej, jag lyckades blanda ihop antalen på enkel- och dubbeldosor. Är bara fem dosor det handlar om.

Aha, men tur det då. Ja, det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa fem dosor och skruva ur ringarna på.

Om du vill så kan du ju skruva i de blåa ringarna i de nya dosorna för att på så sätt få 5 stycken kompletta dosor för dubbel-trippelgips. Då kan de kanske vara enklare att sälja.

//Patrik

Ska inte den dosan gå att använda med enkelgips; bara man inte skruvar ut ringen?

Floppman skrev:
Ska inte den dosan gå att använda med enkelgips; bara man inte skruvar ut ringen?
Så minns jag det från mitt garagebygge, men som sagt jag jobbar inte som el-man. :)

Floppman skrev:
Själva dosan går att ha i enkelgips, men den blå ringen är till för dubbelgips inskruvad och trippelgips utskruvad. Blir svårt då.
Den gröna ringen, som ni tänker på, är till för enkelgips inskruvad och dubbelgips utskruvad.

//Patrik

Ja...jag säger då det...bätter att köpa Thorsmans röda eller gröna dosor, då behöver man inte tänka :P

Glufsglufs skrev:
Ja...jag säger då det...bätter att köpa Thorsmans röda eller gröna dosor, då behöver man inte tänka :P
Eljos dosor är verkligen underbara! Kunna byta ring/skruvat ut ringen är bäst.
Att sedan kunna bygga ihop dem på alla tänkbara och otänkbara sätt är väldigt goodie.
För att inte glömma skivfästena. :cool:;)d^_^b

Tänka är väl halva tjusningen med jobbet? ;)

//Patrik

Lite OT nu men tänka gör man under planering, sen gör man bara rätt så behöver man inte mickla med grejerna d^_^b

Glufsglufs skrev:
Lite OT nu men tänka gör man under planering, sen gör man bara rätt så behöver man inte mickla med grejerna d^_^b
Jaha! Du är också en sån där som ALDRIG gör fel.. Jag som trodde att jag var ensam :cool:

Rrrrr skrev:
Jaha! Du är också en sån där som ALDRIG gör fel.. Jag som trodde att jag var ensam :cool:
Nädå vi är ju några stycken :D och sen får vi tänka på att Patrik är ganska ny i branchen så han gör ju naturligt ett och ett annat misstag :x;)

Vem har sagt något om att jag gör fel? Jag gör aldrig fel. :rolleyes::blushing:

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.