Monterer mit første vindue, et fast 130x130 cm. Det har formonterede Adjufix, 2 stk per side samt 1 oppe henholdsvis nede. Da jeg skulle skrue den sidste karmhylse i oppe til højre, lykkedes det mig at dreje den i den forkerte retning, så gevindene blev ødelagt. Hvad pokker gør jeg nu?

Den dovne indeni mig overvejer, om det er nok at sætte skruen igennem alligevel og lade det være.
Ødelagt gevind i en karmhylse ved fast vindue, med træstruktur i baggrunden.
 
Den dovne i mig ville nok have savet en afstandsstykke til, som passer imellem, og så skruet...
 
  • Synes
Singenjören89 og 1 anden
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sagde:
Den late i mig hade nok savet til en afstandsstykke som passer imellem og så skruet..
Tak for svar! Jeg overvejede at sætte afstandsklodser på, men lod være da jeg tænkte, at det måske ødelægger drevningen. Men at save til noget er jo bedre, det lyder som om det burde fungere godt.
 
Jeg havde boret et nyt hul 5-10 cm fra det gamle og trukket i en ny adjufix
 
  • Synes
Singenjören89
  • Laddar…
Det havde været klogt, men desværre er det en lakeret trækarm, så det ville ikke have været muligt at skjule. Min fru lægger veto :)
 
Er ikke essves justerskruer lidt bredere? Dvs så at du kan trække dem ind i adjufix hullet direkte
 
Sæt kiler ved den og træk i skruen. Er jo fast vindue, hvor skal de tage hen når foder og smyg er på plads.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.