12,711 læst ·
55 svar
13k læst
55 svar
Hvilken fræser til lige spor?
Kom til at tænke på, at fræsestålet kan krybe i chucken, hvis den ikke er ordentligt fikseret. Var chucken ordentligt låst?snowjim sagde:Fræseren holdt ikke dybden, og pludselig var jeg og kørte i køkkenbordetIkke super sjovt! Heldigvis opdagede jeg det i tide, så jeg kunne justere det sidste stykke. Den kørte ca. 30 cm i bordet, og inden da var den gradvist gået nedad. Prøvede at indstille det hele igen og stramme det hårdt, men den gik stadig ned 1 mm på 20 cm typ.
Ja, maskinen føltes jo solid, men mærkeligt at den knapt kunne klare en spånplade med et helt nyt stål. Den kørte visse strækninger fint, men andre hakkede og havde det sådan hele tiden, uanset hastighed. Jeg prøvede så godt som alle hastigheder, og jo langsommere man indstillede den, desto oftere hakkede den.arneri68 sagde:
Ja, armen strammede jeg godt til, jeg tænkte, at netop denne måtte strammes hårdt.arneri68 sagde:
Armen til dybdebegrænseren mener du? Ikke låsen som gør, at man holder dybden? Dybdebegrænseren er næppe lavet til at modstå højt tryk i længere tid, det er låsens opgave. At fræse er sjovt, men der er meget at overveje.
Der er en stor arm på bagsiden, der gør det muligt at justere dybden, og så er der en stang, der sikrer, at det ikke er muligt at køre dybere end det, man har indstillet den på. Begge var skruet så hårdt som muligt, mener du, at der er en anden stop?Valkyr sagde:
Renovatør
· Näverkajakens födelseort
· 797 indlæg
Hvis du har strammet disse, så skulle den ikke kunne synke, så må stålet have flyttet sig i stedet.snowjim sagde:
Hvis det er tilfældet, skal du være glad for, at det kun var pladen og bordet, der tog skade.
Nej, det er stangen der menes, staven plejer at kunne flytte sig hvis man lægger alt tryk på den uden at låse med stangen. Så var det måske bare en gammel og slidt stakkels udlejningsmaskine? Synd med bordet under alle omstændigheder.
Senest redigeret:
Stålet krøb ud en gang også ja, dette forstod jeg heller ikke da man bruger en stor fast nøgle til at spænde fast den, der trak jeg til ganske hårdt!?
Ja, det bliver til at klage ved returnering, ser ikke hvordan jeg kunne have gjort dette bedre.
Ja, det bliver til at klage ved returnering, ser ikke hvordan jeg kunne have gjort dette bedre.
Renovatør
· 797 indlæg
Det er vel som valkyr siger, tingene er slidte.
Jeg kan ikke lide at leje ting, da de ikke behandles så forsigtigt, så jeg ser dem ikke som pålidelige.
Det er nok bare at kigge på en lejet film, jeg har nok aldrig lejet en film, der IKKE så ud som om den har fået nogle ture i en blender.
Hvis du skulle have brug for at fræse igen, så køb en.
Jeg købte en rød meec fra Jula for et par år siden, betalte 300 kr, har fungeret skidegodt.
Jeg kan ikke lide at leje ting, da de ikke behandles så forsigtigt, så jeg ser dem ikke som pålidelige.
Det er nok bare at kigge på en lejet film, jeg har nok aldrig lejet en film, der IKKE så ud som om den har fået nogle ture i en blender.
Hvis du skulle have brug for at fræse igen, så køb en.
Jeg købte en rød meec fra Jula for et par år siden, betalte 300 kr, har fungeret skidegodt.
Bare meec (ej röd) købte jeg for nogle år siden, da jeg havde brug for en grimfræser, men returnerede den hurtigt, da bundpladen ikke var ortogonal mod fræserstålet. Købte derefter en Cocraft på udsalg for 400, og det er meget for pengene!
Er det bare mig, der overvejer, om TS har fræset i omgange? 9mm mdf, som vel sidestykker oftest er, føles ikke som en så god idé...
Er det bare mig, der overvejer, om TS har fræset i omgange? 9mm mdf, som vel sidestykker oftest er, føles ikke som en så god idé...
Dækside fra IKEA er 14 mm, jeg fræste bort 10 mm i dybden og 20 mm bredt, dette skal jo ikke være nogle problemer at køre på et bræt. I hvert fald ikke om det er MDF.jonmo sagde:
Renovatør
· 797 indlæg
Jeg ville heller ikke have kørt hele dybden med en 20mm fræser i et skær.
Det er ingen problemer med at fræse store dybder og meget afvirkning med frit udkast, men jeg ville ikke gøre det midt i en skive.
Det er ingen problemer med at fræse store dybder og meget afvirkning med frit udkast, men jeg ville ikke gøre det midt i en skive.