N Nalleman64 sagde:
Har altid fungeret udmærket her også. Præcis som ståluld.
Men hvor tykt lag i så fald? Må det bruges en stor mængde? Hvordan skal jeg tætne det mod kanterne? Så de ikke kommer ind dér

Støb hullet igen med beton. Det er det eneste, der bliver tæt og holdbart over tid.

• Synes
Nalleman64 og 2 andre
  • Laddar…
B
Hep Hep sagde:
Svært at se at alufolie skulle hindre mus. Eller så var vores kræ lidt specielle, da de tyggede i stykker al metalfolie på bobleflasker i spisekammeret.
Samme erfaring har jeg. Fandt endda at musene havde gnavet i stykker en "kop" til fyrfadslys i aluminium, i jagten på stearin eller paraffin.

N
A apanq sagde:
Men hvor tykt lag i så fald? Skal der bruges stor mængde? Hvordan skal jeg tætne det mod kanterne? Så de ikke kommer ind der
I dit tilfælde er hullet for stort til at tætne helt med alufolie/ståluld vil jeg sige.

S Svante Svenson sagde:
Hvad er nedenunder?

[link] jeg anbefaler dette
S Svante Svenson sagde:
Hvad er nedenunder?

[link] eller lignende fungerer nok. Måske at du lægger det der og fastgør med nogen tætning/fugemasse rundt om rør og sider. Eller støber om muligt.
-50-cm/ eller lignende fungerer nok. Måske at du lægger det der og fastgør med nogen tætning/fugemasse rundt om rør og sider. Eller støber om muligt.
Jeg har brugt ståluld i sommerhuset og har ikke haft nogen problemer siden da.

Et tip er ikke at bruge hundredevis af kroner på ståluld mod mus, men at købe nøjagtigt det samme, som sælges som ståluld til malere https://www.hornbach.se/c/kok-tvatt-stad/stadutrustning-rengoring/vatrengoring/stalull/S27394/

• Synes
Norrtull og 1 anden
  • Laddar…
B
Eller 20kr på et par cm beton / eller ligefrem nogle cm flydespartel, så er man jo hjemme, med et tæt hul som bliver musefrit.

• Synes
fribygg og 1 anden
  • Laddar…
Gipsmørtel blandet med knust glas skal være godt har jeg hørt min far sige.

Grannens Häck
A apanq sagde:
Det drejer sig om en kælder, hvor hydroforen står. Tænkte at bruge den som madkælder. Har nogen en idé?
Jeg ville have skåret en plade til. Eller for at være ekstra tydelig, flere plader der er overlapper og rundt om gennemføringer.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Tak for alle tips købt beton. Vender tilbage med resultatet

A apanq sagde:
Tak for alle tips købte beton. Vender tilbage med resultat
Ja det blev jo godt tæt i det mindste :) ikke så pænt måske men jeg er jo ingen murer. Nu til næste problem på samme sted. Ventilation fra husgrund udefra findes i brysthøjde på et andet sted i kælderen. Nettet ser okay ud i ventilationsgitteret, testede med en skruetrækker og kunne mærke at nettet er der. Men der ligger en del rockwool der, så musene er der også. Ser også et hul oppe i muren oppe til højre, så de kommer ind i væggen. Muren er tyk, mindst 60-70 cm. Men jeg antager, at den eneste mulighed er at rydde op der og forsøge at mure der også ☹️. Mindre sjovt at kravle derop, trangt og muselort med rockwool........ Rive gitteret væk fra ydersiden, men den er jo ret ny-muret, måske for 3 år siden. Men det hjælper jo ikke meget, da der skal mures, hullet er jo lille. Så tager gerne imod lidt råd her også. Tænkte at mure et gitter på indersiden til sidst, så de ikke kan komme ind i kælderen. Men det ville jo være godt at undgå, at de kommer ind den vej og op i huset langs med væggen.

På billede 2 ser man ventilationen længst inde med rockwool foran. Samt hullet oppe til højre og venstre nær gitteret. PS! Har allerede ryddet en del rockwool ud.

• Ventilationsrør i kælder med ujævn murarbejde og synlige rør. Huller øverst til højre og venstre for risten, rockwool ses i baggrunden.
  • Billede af en smal tunnel i et murværk med rockuld og musefælder synlige. Hul i muren oppe til højre, som beskrevet i diskussionstråd.
B BSOD sagde:
Eller 20kr på et par cm beton / eller ligefrem nogle cm flydespartel, så er man jo hjemme, med et tæt hul som bliver musefri.
Jeg ville tro at en sæk beton koster 60kr, men det er det jo let værd hvis det løser problemet..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.