Det drejer sig om en kælder, hvor hydrofor står. Tænkte på at bruge som madkælder. Har nogen en idé?

• Kælder med rørinstallationer og isolering i væg, planlægges som madkælder.
A apanq sagde:
Det gælder en kælder hvor hydrofor står. Tænkte have som madkælder. Har nogen en idé?
Fugeskum ?

Ja det tænkte jeg selv, men musene er vel gode til at spise sig igennem det? Måske lidt fugeskum og så krølle et net og fugeskum igen? Findes der forskellige fugeskum?

A apanq sagde:
Ja det tænkte jeg selv, men musene er vel gode til at æde sig igennem det? Måske lidt fugeskum, så proppe net og fugeskum igen? Findes der forskellige fugeskum?
Men hvor mange flasker går der egentlig til med fugeskum? Typisk en 0,5m bred og lang mindst.

A apanq sagde:
Ja det tänkte jag själv men mus er vel gode til at spise sig igennem det? Måske lidt fugeskum, og så proppe net og fugeskum igen? Findes der forskellige fugeskum?
Du kan måske klippe til og lægge et hønsenet under/i fugeskummet?

Men hvis det er så stort, så er støbning måske bedre, og så evt. tætne det der er tilbage.

Inden du evt. skummer/støber igen, ville jeg sørge for, at ledninger og afløbsrør er udskiftelige, f.eks. med ekstra kanalisering. Strømledningerne bør alligevel fastgøres og fikseres ud fra billedet.

• Synes
klaskarlsson og 2 andre
  • Laddar…
sysmali
Havde lignende "huller" med samme problem, dvs mus kom ind. Jeg savede en MDF-plade til, der passede, og tætnede med fuge skum omkring rørene.

Quickfixet har holdt muse tætte i flere år nu.

• Synes
HasseTeknik og 2 andre
  • Laddar…
Klamring og svejsning efterlader noget at ønske!
Men nu var det ikke det, der var spørgsmålet...
Fogskum hullet, skær glat (forsigtigt med det, der går igennem) læg et tyndt lag ½ cm cementbaseret puds eller spartelmasse på fogskummet.
Fungerer fremragende og kan bankes væk og frigøre rør og kabler, hvis det behøves.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Læg et lag aluminiumsfolie, mus bider ikke i det, har tætnet en tærskel i kælderen med det, virker.

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
Svært at se, at alufolie skulle forhindre mus. Eller så var vores kræ lidt specielle, da de tyggede i stykker al metalfolie på bobleflasker i spisekammeret.

• Synes
BSOD
  • Laddar…
Hep Hep sagde:
Svært at se, at alufolie skulle forhindre mus. Eller så var vores skadedyr lidt specielle, da de tyggede al metalfolie på bobleflasker i spisekammeret
Hep Hep sagde:
Svært at se, at alufolie skulle forhindre mus. Eller så var vores skadedyr lidt specielle, da de tyggede al metalfolie på bobleflasker i spisekammeret.
jeg krøllede folien sammen, jeg har ikke fået mus ind efterfølgende.

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
Jan.P Jan.P sagde:
Læg et lag af aluminiumfolie, mus bider ikke i det, har tætnet en tærskel i kælderen med det, fungerer.
Fungerer garanteret ikke. Vi forsøgte at stoppe huller i gulvet under køkkenvasken ved at krølle sammenrullede bolde af folie ind (efter tip på et forum jeg ikke kan huske navnet på...). Dem malede musene ned til aluminiumflager på nogle uger.

Nu er det tætnet med beton, og det har de ikke gnavet sig igennem endnu...

• Synes
Norrtull og 1 anden
  • Laddar…
Tak, nu har jeg fået en hel del tips. Må overveje, hvilken det kan blive.

N
Jan.P Jan.P sagde:
Læg et lag af aluminiumfolie, mus bider ikke i det, har tætnet en tærskel i kælderen med det, virker.
Har altid virket fremragende her også. Præcis som ståluld.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.