2,585 læst ·
25 svar
3k læst
25 svar
Vil tætne dette i væggen, så det bliver musefrit, men hvordan gør jeg?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Du kan måske klippe til og lægge et hønsenet under/i fugeskummet?A apanq sagde:
Men hvis det er så stort, så er støbning måske bedre, og så evt. tætne det der er tilbage.
Hvad er under?
https://skadedjursbutiken.se/p/excluder-gnagarstopp-stalull-50-cm/ eller lignende virker nok. Måske at du lægger det der og fastgør med nogen tætning/fuge rundt om rør og sider. Eller støber om muligt.
https://skadedjursbutiken.se/p/excluder-gnagarstopp-stalull-50-cm/ eller lignende virker nok. Måske at du lægger det der og fastgør med nogen tætning/fuge rundt om rør og sider. Eller støber om muligt.
Inden du evt. skummer/støber igen, ville jeg sørge for, at ledninger og afløbsrør er udskiftelige, f.eks. med ekstra kanalisering. Strømledningerne bør alligevel fastgøres og fikseres ud fra billedet.
Klamring og svejsning efterlader noget at ønske!
Men nu var det ikke det, der var spørgsmålet...
Fogskum hullet, skær glat (forsigtigt med det, der går igennem) læg et tyndt lag ½ cm cementbaseret puds eller spartelmasse på fogskummet.
Fungerer fremragende og kan bankes væk og frigøre rør og kabler, hvis det behøves.
Men nu var det ikke det, der var spørgsmålet...
Fogskum hullet, skær glat (forsigtigt med det, der går igennem) læg et tyndt lag ½ cm cementbaseret puds eller spartelmasse på fogskummet.
Fungerer fremragende og kan bankes væk og frigøre rør og kabler, hvis det behøves.
Hep sagde:
Svært at se, at alufolie skulle forhindre mus. Eller så var vores skadedyr lidt specielle, da de tyggede al metalfolie på bobleflasker i spisekammeret
jeg krøllede folien sammen, jeg har ikke fået mus ind efterfølgende.Hep sagde:
Fungerer garanteret ikke. Vi forsøgte at stoppe huller i gulvet under køkkenvasken ved at krølle sammenrullede bolde af folie ind (efter tip på et forum jeg ikke kan huske navnet på...). Dem malede musene ned til aluminiumflager på nogle uger.Jan.P sagde:
Nu er det tætnet med beton, og det har de ikke gnavet sig igennem endnu...