84,333 læst ·
95 svar
84k læst
95 svar
Advarsel for Byggmax skrue!
Oj. Så har nogen fra BMax læst denne tråd 
For normalt plejer 1st line support kun at være dresseret til at holde alle spørgsmål væk med nogle standardsvar efterfulgt af: "håber du er tilfreds og ha' en dejlig dag"
Gælder de fleste virksomheder...
For normalt plejer 1st line support kun at være dresseret til at holde alle spørgsmål væk med nogle standardsvar efterfulgt af: "håber du er tilfreds og ha' en dejlig dag"
Gælder de fleste virksomheder...
skruede almindelige 45 lægterT Tommynorskens sagde:Som sagt, rustfri skrue er mere følsom, specielt hvis du bruger den i lærk eller lignende ædlere træsorter, hvor der plejer at være krav om rustfrit. Til almindelige terrassebrædder (trykimprægneret fyr) plejer de at anbefale behandlet skrue, fx Corrseal fra Essve eller tilsvarende. Plus at man altid skal være opmærksom på at justere momentet afhængigt af hvor hårdt trykket er under de første skruer, man trækker.
tager dog min 5.2 næste gang
Været tømrer i 25 år...
Bare et hurtigt spørgsmål?
Føles som om du bruger Cembritplader på grund af fugtfølsomme miljøer?
Hvis det er tilfældet, bør du slet ikke bruge den skrue, gulchrom?? Skift til den rigtige klasse, længde og skrue til pladeregler...
Angående, ankarskrue har jeg ikke knækket nogen i mange år, medmindre jeg har fået dem i en knast, skruet tusindvis om året.
Bruger altid proffskruer som VSB.
Dette er bare et lille tip, man får hvad man betaler for..
Brug hellere nogle ekstra tiere per æske, så slipper du for at køre frem og tilbage eller endnu værre, konstruktionen kollapser.
Bare en tanke.......................
Føles som om du bruger Cembritplader på grund af fugtfølsomme miljøer?
Hvis det er tilfældet, bør du slet ikke bruge den skrue, gulchrom?? Skift til den rigtige klasse, længde og skrue til pladeregler...
Angående, ankarskrue har jeg ikke knækket nogen i mange år, medmindre jeg har fået dem i en knast, skruet tusindvis om året.
Bruger altid proffskruer som VSB.
Dette er bare et lille tip, man får hvad man betaler for..
Brug hellere nogle ekstra tiere per æske, så slipper du for at køre frem og tilbage eller endnu værre, konstruktionen kollapser.
Kan kun være enig. VSB har gode skruer, og især ankarskruen er meget solid. Brugte lidt over 1000 stk. da jeg byggede terrassen, og ikke en eneste knækkede eller er knækket. Meget mere solid i nakken end fx byggmax. Muligvis kan jeg synes, at terrasse-skruen i A4 er lidt for sprød (for hårdt hærdet).J jonatanwahlberg sagde:Været snedker i 25 år...
Føles som om du bruger Cembritplader på grund af fugtfølsomt miljø?
Hvis ja, bør du slet ikke bruge den skrue, gulkrom?? Skift til den rigtige klasse, længde og skrue til metalregel...
Angående, ankarskrue har jeg ikke knækket nogen i mange år, med mindre jeg har ramt en knast, trukket tusindvis om året.
Bruger altid professionsskruer som VSB.
Dette er blot et lille tip, man får hvad man betaler for..
Betal hellere nogle ekstra kroner per æske, så slipper du for at køre frem og tilbage, eller værre, konstruktionen falder sammen.
Byggmax allround træskrue i C4 er dog præcis som påpeget rigtig god.
De er værdiløse, har testet dem også. Men træskruerne de har på biltema er blandt det bedre.KnockOnWood sagde:
Lidt unødvendigt at overdrive, måske? Jeg har bygget tre bygninger fra grunden med 80-90% tømmer og materialer fra Byggmax og har aldrig haft nogen problemer overhovedet. Efter min mening Sveriges bedste kæde nogensinde. Deres sammenligningsvis små butikker har næsten altid alt, man har brug for, når man har brug for det. Og nej, jeg arbejder ikke på Byggmax...S Snickerick sagde:
Det er sket mig to gange på 10 år med fem-ti besøg om ugen. Kan jo afhænge af hvilken butik man handler i, hvornår på dagen og hvilken tid på året. Kan ikke påstå at der er mere tilgængeligt personale i de andre byggemarkeder. Og der må man jo gå et kvarter for at komme fra en afdeling til en anden.Alfredo sagde:
Sådan er det jo nogle gange, og det er da synd for personalet, som skal løbe frem og tilbage. Men jeg synes, det har fungeret godt. Og bare det at slippe for at fare rundt i 100 meter lange gange for at finde ting, som BM har fem meter fra kassen, opvejer jo den ventetid, man nogle gange rammes af der. Ti besøg på Byggmax, et på Hornbach og et på Bauhaus. De proportioner har fungeret for mig i alle år.Alfredo sagde:
Altvidende
· Västra götaland
· 10 911 indlæg
1 st t 23 har väll alle i sin bitssatsN nilton61 sagde:For at forstærke den generelle debat: Har købt ankerskrue på byggmax, hvor torxfästet havde forkerte dimensioner, fik ikke i en T25 bits, og en T20 var for lille.
Hvad skal man gøre? En ting som alle her der har oplevet mangler bør gøre er at reklamere. Og så også kræve erstatning for øvrige omkostninger man har haft. Noget man har ret til ifølge forbrugerkøbeloven. Øvrige omkostninger kan være f.eks. kørselsgodtgørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm
Det skal simpelthen ikke kunne betale sig at sælge skidt, hvilket det åbenbart gør i dag
tror at problemet er, at Byggmax sælger en skrue, der er beregnet til produktkategorien, men ikke netop denne produktdimension. hvis billedet viser en 28 mm skrue, så burde det være byggmax fibercementskive 6mm. Jeg tror, at det er en helt forkert skrue til den tykkelse. Ville tro, at man tænker sig spån, osb, playwood, fibercement 9-15.
Så vil jeg også gerne advare mod Byggmax varmgalvaniserede gevindstænger og varmgalvaniserede møtrikker! Rent skrald!S Snickerick sagde:Jeg må desværre advare mod de skruer, som Byggmax anbefaler og sælger til Cembrit Multiforce plader. Skruerne virker ikke på stålskelet, selvom de ifølge Byggmax er anbefalet til dette.
Gevindet er simpelthen for kort, og hele gevindet går igennem stålskelettet, før pladen er fastgjort mod skelettet. Frygteligt dårligt og klodset af byggmax at sælge sådan noget "skidt". Og det trods det, at Cembrit selv tilbyder specialtilpassede skruer i samme prisklasse som byggmax' forkerte skruesortiment. (I hvert fald er prisen på cembritskruerne hos Beijerbygg i samme prisklasse...)
De påstår også, at den er selvborende, hvilket den heller ikke er.
Byggmax er som sædvanlig ikke værd at besværet.
[billede]
Fastgjorde hegnspæle mod indstøbte stolpejern i sommers, men blev nødt til at købe nyt materiale fra en rigtig forretning, der sælger på nettet. Holdbarheden var elendig, det var ikke muligt at spænde møtrikkerne, og gevindene brast hele tiden, eller mistede forspændingen. Prøvede at redde det med dobbelte møtrikker pr. side, men det var håbløst. Klage i butikken, men personalet forstod intet tekniksnak overhovedet. Blev nødt til at udskifte for 20m hegn! De rigtige skruer (som også havde en materialspecifikation beskrevet) kunne man spænde efter behov. Mistede 3-400 kr og ca. 15 timer på dette.
Meget arbejde