83,281 læst ·
95 svar
83k læst
95 svar
Advarsel for Byggmax skrue!
skal skruen fungere, så skal hovedet ligge udenfor pladen, måske 2-3mmT tompajo sagde:Det var en interessant tolkning af det jeg skrev.
Det jeg skriver er, at billedet ikke giver tilstrækkelig med information til at man kan afgøre, om det du skriver stemmer. Som billedet er taget, ser det ud som om gevindene sidder som de skal, og hvis du vil påvise noget andet, er det måske godt, hvis billedet viser netop det.
Så kan jeg synes, at din sensationsoverskrift, hvor det ser ud som om du dømmer hele Byggmax skrueudvalg ude på grund af, at de har haft EN defekt skrue, er lidt i overkanten.
Som sagt Rustfrit skruv er mere følsomt, specielt hvis du bruger det i Lærk eller lignende ædlere trætyper, hvor der plejer at være krav om Rustfrit netop. Til almindelig terrassegulv(Trykimprægneret fyr) så plejer de at anbefale behandlet skruv såsom Corrseal fra Essve eller tilsvarende. Plus at man altid skal være opmærksom på at indstille momentet afhængigt af hvor hårdt slaget er under de første skruer man trækker.Myhran sagde:
Nu forstår jeg, hvad I mener. I taler om, hvordan en hypotetisk situations forudsætninger skulle være for, at TSs skrue kunne fungere, mens jeg taler om, hvordan forsænkede skruer fungereruseless sagde:
Stadig kan man ikke med TSs billede afgøre, om det er tilfældet. Men jeg må jo stole på det, han skriver.
når man ved pladens tykkelse. og omtrentlig på regelens "brydninger" så ved man. eller så bare pladens tykkelse.T tompajo sagde:Nu forstår jeg, hvad I mener. I taler om, hvordan en hypotetisk situations forudsætninger skulle behøve at være for at TS' skruer skulle fungere, mens jeg taler om, hvordan fordybede skruer fungererMed andre ord er vi helt enige så langt.
Stadig kan man ikke med TS' billede afgøre, om så er tilfældet. Men jeg må jo stole på det, han skriver.
Man undrer sig jo om TS ville have venligheden til at tage et foto af den der "28 mm skrue" ved siden af en tommestok og lægge det billede ind. Så ser vi jo alle om der er nogen mening i at diskutere mere. Er det en "28" eller "42a". Vi venter med spænding. For jeg mener at butiksfolk som foreslår skruer f.eks. også er almindelige mennesker, og vi laver jo alle fejl en gang imellem (bortset fra mig naturligvis.. hehe).
som højst kunne det være en 32mm skrueH Hanmehatten sagde:Man undrer jo, om TS ville have venligheden til at tage et billede af den der "28 mm skrue" ved siden af en tommestok og lægge det ind. Så kan vi jo alle se, om det giver mening at diskutere mere. Er det en "28" eller "42a". Vi venter i spænding. For jeg mener, at butikspersonale, der foreslår skruer, f.eks., også er almindelige mennesker, og vi laver jo alle fejl nogle gange (undtagen mig selvfølgelig.. hehe).
I dag ringede en fyr fra min lokale Byggmaxbutik. Han var tydeligvis blevet bedt af hovedkontoret om at kontakte mig, og han var nok lidt i tvivl om, hvorfor han skulle ringe til mig, for også han syntes jo, at problemet var ret tydeligt. Han havde fået billedet af hovedkontoret. Han skulle skrive en reklamation tilbage til hovedkontoret, sagde han.