S
1 lag på stålregel står det klart og tydeligt på hjemmesiden.

Fibercementplade Multi Force i nærbillede, med info om fibercementskrue til stålregel monteret i ét lag.

For at fylde op:
Køb ikke ankarskruer på Biltema!

Har brugt disse til at fastgøre tagstolene på vores garage, og mindst halvdelen af skruerne har "mistet" hovedet og er således værdiløse.
Frygter den dag, der kommer en ny Gudrun eller Gorm, så ryger garagetaget vel afsted :(

• Wow
mudder og 1 anden
  • Laddar…
S
Det er en Heco-skrue, men den findes ikke på Hecos hjemmeside.
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
For at fylde på:
Køb ikke ankarskrue på Biltema!

Har brugt disse til at fastgøre tagspærene på vores garage, og mindst halvdelen af skruerne har "mistet" hovedet og er således værdiløse.
Frygter den dag, der kommer en ny Gudrun eller Gorm, så tager garagetaget vel afsted :(
Jeg har haft præcis samme problem med ankarskrue købt på Hornbach. Livsfarligt.

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Fibercementskruen er en Heco-skrue, men den ser ud til ikke at være i Hecos sortiment på deres hjemmeside.

• Synes
Olaa89 og 1 anden
  • Laddar…
A
Det der ser ud som en hårdgipsskruv. Cembriten er vel kun 9 mm har jeg for mig. Gips er tykkere. Funktionsmæssigt plejer det at gå fint med hårdgipsskruv, men længden på gevindet er tilpasset til f.eks. gulvgips.

• Synes
leffe-e
  • Laddar…
For at spæde til den generelle debat: Har købt ankarskrue hos byggmax hvor torxbeslaget havde forkerte dimensioner, kunne ikke få et T25 bits i, og et T20 var for lille.

Hvad gøre? En ting som alle her, der har oplevet nogen mangel, burde gøre, er at reklamere. Og så også kræve erstatning for øvrige omkostninger man har haft. Noget man har ret til ifølge forbrugerkøbeloven. Øvrige omkostninger kan være f.eks kørselsgodtgørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm

Det skal helt ikke kunne betale sig at sælge skrammel, hvilket det åbenbart gør i dag

• Synes
a.non og 9 andre
  • Laddar…
Jeg har prøvet Byggmax nogle gange, men har aldrig forladt stedet tilfreds. Har været alt fra gipsplader, der ikke findes i almindelige dimensioner, til klikgulv, der slet ikke stemmer overens med info på hjemmesiden.

Handler nu alt hos Hornbach. Venligt og vidende personale. Gode priser. Godt udvalg af både budget- og proffting.

• Synes
Anonymiserad 156538 og 1 anden
  • Laddar…
  • Haha
  • Synes
leffe-e og 1 anden
  • Laddar…
K
S Snickerick sagde:
Jeg har haft præcis samme problem med ankerskruer købt hos Hornbach. Livsfarligt.
Jeg startede med byggmax' skruer og opdagede problemet, gik over til Gunnebos men oplevede at også deres hoveder nogle gange gav slip. Nu er nogle af mine tagspær fastgjort med 8 hæderlige ankersøm, 4 byggmax-skruer og 4 fra Gunnebo. Byggesynsinspektøren smilede bare ad tiltaget. 6 godkendte skruer havde været nok.

For at vende tilbage til emnet, synes jeg generelt at byggmax' skruer er dårligere og dyrere end konkurrenternes. Men personalet er mere venligt og butikkerne er bedre placeret, så derfor er jeg alligevel byggmax storkunde. Skruer køber jeg hos xl-bygg.

Senest redigeret:
  • Synes
tobbbias
  • Laddar…
B
For at fylde på:
Køb ikke ankarskruv på Biltema!

Har brugt disse til at fastgøre tagspærene på vores garage, og mindst halvdelen af skruerne har "mistet" hovedet og er således værdiløse.
Jeg frygter den dag, der kommer en ny Gudrun eller Gorm, så ryger garagetaget nok af :(
Hva?! Normalt så ville man måske have sagt "forbandet skrammel" og gået videre i livet, men ankarskruv er jo vigtige ting. Specielt hvis tagspærene og forbindelserne ikke er overdimensionerede. Blev skruerne drejet på en speciel måde? Slagskruetrækker? Var sømpladerne fra Biltema også?

• Synes
mudder og 1 anden
  • Laddar…
Trist!

Jeg har brugt Byggmax skruv, fungerer fint.

• Synes
Sturmtiger
  • Laddar…
A
For at tilføje:
Køb ikke ankerskruer på Biltema!

Jeg har brugt disse til at fastgøre tagstolene på vores garage, og mindst halvdelen af ​​skruerne har "tabt" hovedet og er således værdiløse.
Spørgsmålet er vel, om du har strammet med for stort moment?

• Synes
leffe-e og 4 andre
  • Laddar…
S Snickerick sagde:
Det er en Heco-skrue, men den findes ikke på Hecos hjemmeside.

Jeg har haft præcis samme problem med ankarskrue købt på Hornbach. Livsfarligt.
Erik_Hansson sagde:
Spørgsmålet er vel om du har trukket med for stort moment?
Så er det!

• Haha
leffe-e
  • Laddar…
Altså, halvdelen af en 70-regel er 35mm. Behøver man sige mere?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.