83,281 læst ·
95 svar
83k læst
95 svar
Advarsel for Byggmax skrue!
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
For at fylde op:
Køb ikke ankarskruer på Biltema!
Har brugt disse til at fastgøre tagstolene på vores garage, og mindst halvdelen af skruerne har "mistet" hovedet og er således værdiløse.
Frygter den dag, der kommer en ny Gudrun eller Gorm, så ryger garagetaget vel afsted
Køb ikke ankarskruer på Biltema!
Har brugt disse til at fastgøre tagstolene på vores garage, og mindst halvdelen af skruerne har "mistet" hovedet og er således værdiløse.
Frygter den dag, der kommer en ny Gudrun eller Gorm, så ryger garagetaget vel afsted
Det er en Heco-skrue, men den findes ikke på Hecos hjemmeside.
Jeg har haft præcis samme problem med ankarskrue købt på Hornbach. Livsfarligt.KnockOnWood sagde:
For at spæde til den generelle debat: Har købt ankarskrue hos byggmax hvor torxbeslaget havde forkerte dimensioner, kunne ikke få et T25 bits i, og et T20 var for lille.
Hvad gøre? En ting som alle her, der har oplevet nogen mangel, burde gøre, er at reklamere. Og så også kræve erstatning for øvrige omkostninger man har haft. Noget man har ret til ifølge forbrugerkøbeloven. Øvrige omkostninger kan være f.eks kørselsgodtgørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm
Det skal helt ikke kunne betale sig at sælge skrammel, hvilket det åbenbart gør i dag
Hvad gøre? En ting som alle her, der har oplevet nogen mangel, burde gøre, er at reklamere. Og så også kræve erstatning for øvrige omkostninger man har haft. Noget man har ret til ifølge forbrugerkøbeloven. Øvrige omkostninger kan være f.eks kørselsgodtgørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm
Det skal helt ikke kunne betale sig at sælge skrammel, hvilket det åbenbart gør i dag
Jeg har prøvet Byggmax nogle gange, men har aldrig forladt stedet tilfreds. Har været alt fra gipsplader, der ikke findes i almindelige dimensioner, til klikgulv, der slet ikke stemmer overens med info på hjemmesiden.
Handler nu alt hos Hornbach. Venligt og vidende personale. Gode priser. Godt udvalg af både budget- og proffting.
Handler nu alt hos Hornbach. Venligt og vidende personale. Gode priser. Godt udvalg af både budget- og proffting.
Cembrit multiforce-plader findes i både 9 og 12 mm tykkelse:
https://www.cembrit.se/product/?id=9609
Gætter på, at skruen er til 12 mm plader, men TS har købt 9 mm plader.
https://www.cembrit.se/product/?id=9609
Gætter på, at skruen er til 12 mm plader, men TS har købt 9 mm plader.
Jeg startede med byggmax' skruer og opdagede problemet, gik over til Gunnebos men oplevede at også deres hoveder nogle gange gav slip. Nu er nogle af mine tagspær fastgjort med 8 hæderlige ankersøm, 4 byggmax-skruer og 4 fra Gunnebo. Byggesynsinspektøren smilede bare ad tiltaget. 6 godkendte skruer havde været nok.S Snickerick sagde:
For at vende tilbage til emnet, synes jeg generelt at byggmax' skruer er dårligere og dyrere end konkurrenternes. Men personalet er mere venligt og butikkerne er bedre placeret, så derfor er jeg alligevel byggmax storkunde. Skruer køber jeg hos xl-bygg.
Senest redigeret:
Hva?! Normalt så ville man måske have sagt "forbandet skrammel" og gået videre i livet, men ankarskruv er jo vigtige ting. Specielt hvis tagspærene og forbindelserne ikke er overdimensionerede. Blev skruerne drejet på en speciel måde? Slagskruetrækker? Var sømpladerne fra Biltema også?KnockOnWood sagde:
Trist!
Jeg har brugt Byggmax skruv, fungerer fint.
Jeg har brugt Byggmax skruv, fungerer fint.
Altså, halvdelen af en 70-regel er 35mm. Behøver man sige mere?