Jeg skal stille min mangel på et bord og vil ikke have, at bordet kollapser. Kan nogen vurdere vægten på en ældet 55 cm bred bordsmangel af støbejern?
Jeg har indtil videre ikke kunnet vedhæfte billede. Hvis jeg ikke lykkes, meddeles hermed, at den er grønmalt.

Jeg har tænkt på at skille den ad for at fjerne snavs af støv og fedt, men jeg har en følelse af, at visse dele er i spænd. Ved adskillelse forestiller jeg mig, at noget slipper løs og laver hul i loftet eller i mig. Derudover skal den samles igen!

• En grønmalet bordsmangel med træhåndtag og metalhjul set oppefra, placeret på trægulv ved siden af banankasser.
Vej den på en personvægt.

Hvis du ikke lykkes med at få den op på en personvægt, gør som man gør med kæledyr:
Vej først dig selv uden mangel.
Vej derefter dig selv med mangel i favnen.
Subtraher.
Hvis vægten ikke klarer dig plus mangel, lad en mindre person gøre det hele.

Er nok bedst at gå på mavefornemmelsen i dette tilfælde
hvis du skulle finde ud af, at manglen vejer fx. 52kg, hvordan skal du vide, om dit bord klarer det.
Hvis bordet holder til at sidde på, så klarer det manglen også.

... den der mangler nok meget flot ... men hvem drejer?

Tak for svaret.
Jeg kan ikke løfte manglen.

• Vred
hulingen
  • Laddar…
Manglen ser ud til at være omtrent lige så stor som en banankasse. En banankasse fyldt med homogent støbejern vejer ca. 430 kg (hvis jeg ikke har regnet forkert). Hvis vi antager, at manglen fylder kassens volumen til et sted mellem en sjettedel til en ottendedel, havner vi i intervallet 53-72 kg. Altså som Peter2400 skrev her ovenfor, holder bordet til at sidde på, så holder det til manglen!

Ukvalificeret gæt: 25 kilogram.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Gætter på lidt mere end KOW... siger 30

(vi vil jo gerne have facit senere ;) )

• Wow
hulingen
  • Laddar…
Denne vejer 14 kg :)
Industriel rullevaskemaskine med start/stop-knap, vejer 14 kg.

Den vejer sikkert 60-70 kg. Kan ikke sammenlignes med en moderne ting.
Men på den anden side forstår jeg ikke helt, hvad du skal bruge den information til. Du ved sandsynligvis ikke, hvad et bord kan klare af vægt/last.

Lige nu findes der et faktablad på Tradera for en lignende mangel. Den oplyses at veje 30 kg

• En faktablad for en "Glansmangel Nr 3" fra Blomé & Co, med detaljer om garanti, funktioner og specifikationer som vægt og bredde.
C
S Surly sagde:
Manglen ser ud til at være omtrent lige så stor som en banankasse. En banankasse fyldt med homogent støbejern vejer ca. 430 kg (hvis jeg ikke har regnet forkert). Hvis vi antager, at manglen fylder kassens volumen til et sted mellem en sjettedel til en ottendedel, ender vi i spændet 53-72 kg.
Så skal man vel kompensere for, at den til 75% består af træ og ikke støbejern?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.