D dogpox sagde:
Hvordan synes du, væggen skal se ud?
Væg opbygningen er helt ok ifølge svensk standard. Kør på denne, byt ikke ud spiklisterne mod tyndere Mvh
 
N Nickesågen sagde:
Væg opbygningen er helt ok i henhold til svensk standard. Kør på denne og skift ikke spærlægten mod timer. Mvh
Det som jeg tror kan være lidt besværligt med en udenpåliggende 45-regel er, at man skal isolere den, inden man sætter gips eller vinddug? Det bliver besværligt at gøre indefra? Så hvis væggen ikke er færdigbygget indendørs og stilles derud, er den altså ikke vejrbeskyttet, inden man skal lægge det første lag isolering...?
 
D dogpox sagde:
Det som jeg tror kan være lidt kringlet med en udenpåliggende 45-regel er, at man skal isolere den, inden man sætter gips eller vinddug? Det bliver kringlet at gøre indefra? Så hvis væggen ikke er færdigbygget indendørs og sættes op, er den altså ikke vejrbeskyttet, inden man skal lægge det første lag isolering...?
45 er en sømregel for panelet og placeres således uden for vindpappen/GNU. Den sættes horisontalt eller vertikalt afhængigt af liggende eller stående panel.
 
N Nickesågen sagde:
45 er en spikregel for panelet og havner således udenfor vindpappen/GNU. Den sættes horisontalt eller vertikalt afhængig af liggende eller stående panel.
Sådan her anbefaler træguiden:
Diagram af en ydervæg med lodret bærevæg, varmeisolering, ydre isoleringslag og dampspærre.
Alt-tekst: "Billedet viser en liste over materialer og alternativer for panelkonstruktion, med vægt på træguidens anbefalinger og dimensioner af fastgørelseselementer.

Du mener altså præcis som Jonatan, at man skal springe det ekstra isoleringslag over udenfor den bærende del?
 
Anvendte letbjælker 300mm med en osb på ydersiden og spredt på indersiden, så kom de og blæste lortet ind, smidigt og bekvemt at slippe for isoleringspladerne (y)
Burde kunne bytte osb med udendørs gips da den er dyr nu men ellers blev det ikke så slemt,
 
D dogpox sagde:
Såhär anbefaler træguiden:
[billede]
[billede]

Du mener altså præcis som Jonatan, at man skal springe det ekstra isoleringslag udenfor den bærende del over?
Præcis
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.