2,625 læst ·
20 svar
3k læst
20 svar
Vægkonstruktion nyt (fritids)hus
Det som jeg tror kan være lidt besværligt med en udenpåliggende 45-regel er, at man skal isolere den, inden man sætter gips eller vinddug? Det bliver besværligt at gøre indefra? Så hvis væggen ikke er færdigbygget indendørs og stilles derud, er den altså ikke vejrbeskyttet, inden man skal lægge det første lag isolering...?N Nickesågen sagde:
45 er en sømregel for panelet og placeres således uden for vindpappen/GNU. Den sættes horisontalt eller vertikalt afhængigt af liggende eller stående panel.D dogpox sagde:Det som jeg tror kan være lidt kringlet med en udenpåliggende 45-regel er, at man skal isolere den, inden man sætter gips eller vinddug? Det bliver kringlet at gøre indefra? Så hvis væggen ikke er færdigbygget indendørs og sættes op, er den altså ikke vejrbeskyttet, inden man skal lægge det første lag isolering...?
Sådan her anbefaler træguiden:N Nickesågen sagde:


Du mener altså præcis som Jonatan, at man skal springe det ekstra isoleringslag over udenfor den bærende del?
Anvendte letbjælker 300mm med en osb på ydersiden og spredt på indersiden, så kom de og blæste lortet ind, smidigt og bekvemt at slippe for isoleringspladerne 
Burde kunne bytte osb med udendørs gips da den er dyr nu men ellers blev det ikke så slemt,
Burde kunne bytte osb med udendørs gips da den er dyr nu men ellers blev det ikke så slemt,
Klik her for at svare