Jeg har overvejet at sætte en væghylde op i mit køkken, men den eneste ledige væg er en gipsvæg, der grænser op til en garderobe.

Min sambo tror, at væggen ikke ville kunne holde til en stor hylde og foreslog, at vi skulle sætte et ELFA system op med skinner, som man kan hænge hyldeplaner på i stedet. Hvilket er praktisk, men ikke lige så pænt som et hængende møbel efter min mening.

Har I nogle tips til os?

Hvad skal du have på hylden? Tungt porcelæn eller små krydderibøtter?

Så længe du ikke skal stille en hel samling med marmormortere på hylden, rækker det med nogle ekspanderplugger, selvom det naturligvis bliver mere stabilt, hvis du fastgør den i reglerne.

Tænkte bruge det lidt som spisekammer, glasbeholdere med mel og sådan. Og det er ikke nogen fare, at der er et rum bagved? Tænkte noget i denne stil: (dårligt billede)
Tegning af reol på væg over køkkenbord; mulig idé til opbevaring af glasbeholdere med mel.

M Maddelyn sagde:
Tænkte bruge det lidt som spisekammer, glasbeholdere med mel og sådan noget. Og det er ikke noget problem, at der er et rum bagved? Tænkte noget i denne stil: (dårligt billede)
Nej, det gør ikke noget, at der er rum bagved, det er der jo bagved de fleste vægge. Hvis man er rigtig bekymret, kan man bryde væggen op indefra garderoben og sætte en kortling (tværgående regel) eller to mellem de stående regler til at fastgøre hylden i. Det er lidt arbejde, men det bliver naturligvis mere stabilt end ekspansionsplug.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Hvis du kan finde en regel og få en eller to infästningar i den, så er det tvärlugnt, derefter Molly i hjørnerne.

Nogle gange kan man se, hvor gipsskarven er, hvis man ser med slæbelys, ellers kan en stærk lille magnet finde skruerækken. Ellers findes der jo billige regelfindere. Er det et moderne hus, kan det være plåtregel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.