Den tidligere ejer rev væggen ned og lavede en buegang. Jeg vil gerne have et ekstra rum igen. Der, hvor jeg nu sidder med kameraet, skal der være en sofa, og 70" TV'et skal hænge på væggen. Økonomien i verden er gået ad helvede til, og selv om træpriserne har rettet sig lidt efter pandemien, er alt dyrt nu om dage.
Hvad ville være den rimeligste indfaldsvinkel rent økonomisk, når man ser på materialevalg og udførelse? Eftersom TV'et kommer til at sidde mod væggen, og ungerne før eller senere vil sidde oppe længere end mig (rummet, der bygges, bliver sandsynligvis mit soveværelse), vil jeg have det så isoleret som muligt. De øvrige vægge i huset mistænker jeg er bygget af tændstikker og papir...
Alt indenfor buegangen er sløret, så I slipper for at lide under det, jeg skal rydde op efter ungerne, inden jeg går i seng.
Den tidligere ejer rev væggen og lavede en bue. Jeg vil gerne have et ekstra rum igen.
Hvor jeg nu sidder med kameraet, skal der være sofa, og 70" TV'et skal hænges på væggen.
Økonomien i verden er gået i vasken, og selvom træpriserne har rettet sig lidt efter pandemien, er alt dyrt nu om dage.
Hvad ville være den rimeligste tilgang rent økonomisk, når man ser på materialevalg og udførelse? Fordi TV'et vil være på væggen, og børnene før eller senere vil sidde oppe længere end mig (rummet, der bygges, bliver sandsynligvis mit soveværelse), vil jeg have det så isoleret som muligt. Øvrige vægge i huset formoder jeg er bygget af tændstikker og papir...
Alt indenfor buen er sløret for at I skal slippe for at lide af det, jeg skal rydde op efter børnene, inden jeg går i seng
[billede]
Skal du have en dør i væggen, der bygges op, eller bliver det bare en fast væg og indgang via et andet sted?
Dobbeltgips lyddæmper bedre og er billigere end osb+gips. Men hvis du skal montere et tv på væggen, er det godt at tænke over, hvor det skal sidde, så du kan sætte strøer at skrue i.
Fyld væggen med f.eks. stenuld.
Osb+gips gør det lettere at hænge billeder op, m.m.
Et vægmonteret tv vil lede lyden ind i det tilstødende rum mere end hvis tv'et står på en tv-bænk.
Skal du have en dør i væggen der bygges op, eller bliver det kun en fast væg og indgang via et andet sted?
Dobbeltgips lydisolerer bedre og er billigere end osb+gips. Men hvis du skal montere et tv på væggen, er det godt at tænke over, hvor det skal sidde, så du kan sætte kortlægger at skrue i.
Fyld væggen med f.eks. stenuld.
Osb+gips letter ophængning af billeder m.m.
Et vægmonteret tv vil lede lyden ind i tilstødende rum mere end hvis tv'et står på en tv-bænk.
Døren er en halv bue, hvor TV'et antydes til højre i det slørede billede, så det er roligt.
Jeg forstår, at et vægmonteret TV leder lyden mere, men det er af pladsmæssige årsager.. kan nogen type uden isolering i netop den væg give yderligere mærkbar dæmpning?
Døren er et halvvalv hvor TV'en antydes til højre i det slørede billede, så det er roligt.
Jeg forstår, at et vægmonteret TV leder lyden mere, men det er af pladshensyn.. kan nogen form uden isolering i netop den væg give yderligere mærkbar dæmpning?
Selvfølgelig skal du fylde væggen med isolering.
Stenuld har gode egenskaber til netop at dæmpe lyd. Du kunne også montere akustikpanel bag tv'et, som er moderne lige nu og ser pænt ud.
Hvis man vil gå ekstra langt for at lyddæmpe, så er der måder at lave en såkaldt lydklassificeret væg. Men det koster jo desto mere.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.