Hej,

Vi er i gang med at renovere vores hus, og lige nu river vi vægge ned og graver kælderen ud for at kunne indrette en lejlighed der. Huset ligger på vestkysten og står på et fundament af granit, dele af fundamentet ligger under jordniveau men har udvendigt en Platon måtte med makadam mod bjerget, se vedhæftede billeder.

Da jeg rev indervæggene ned, fandt jeg den konstruktionsløsning I ser nedenfor, som I kan se, er det blevet angrebet af skimmelsvamp.

Hvad anbefaler I som konstruktionsløsning til de nye indervægge mod granitmuren?

Vægbillede med isolering og granitmur, samt træbjælke. Viser indvendig konstruktion med tegn på mug, del af renoveringsprojekt i kælder. Billede af husets sokkel med rustpletter, Platon-måtte og grus langs fundamentet. Rustne dele af væg vises over granitsoklen. Hus på vestkysten med granitsokkel, delvis under jorden. Jord fjernet foran huset viser klippeformation ved fasaden. Soklen beskyttet med Platon-måtte.

Tror du jeg har brug for plast mellem indervæggen og ydervæggen samt om der er brug for stålreglar i stedet for træreglar?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.