6,671 læst ·
35 svar
7k læst
35 svar
Vægge af byggeplader, spørgsmål
BumpM Mjolnir sagde:Skal påbegynde næste rum, som også er af byggboardskiver på 9 mm. Skal rive 2 af 4 vægge ned for at isolere og installere flere stikkontakter. Ydervæggen med vindue og radiator bliver der renoveringstapet på.
Den anden ydervæg med strukturtapet tænkte jeg bare at skrue gipsplader fast på. Eftersom det kun er 9 mm byggboard, fungerer det, eller er det for svagt?
Nogen?M Mjolnir sagde:Skal påbegynde næste rum, som også er af byggboardsplader på 9 mm. Skal rive 2 af 4 vægge ned for at isolere og installere flere stikkontakter. Ydervæggen med vindue og radiator bliver der renoveringstapet på.
Den anden ydervæg med strukturtapet tænkte jeg bare at skrue gipsplader fast på. I og med at det kun er 9 mm byggboard, fungerer det, eller er det for svagt?
du kan skrue i 9mm plade med gipskruer til træ fx Gipsskruv FAST Trä FZB Dimension: 3,9x30 mm, Innehåll: 1000 st- 285001 (bygghemma.se)
er du bekymret for, at det ikke holder, kan du trække en streng med montagelim mellem gips og pladen
men jeg tror ikke det er nødvendigt
er du bekymret for, at det ikke holder, kan du trække en streng med montagelim mellem gips og pladen
men jeg tror ikke det er nødvendigt
Præcis. Samt skrue flere skruer end det anbefalede tænkte jeg.T tergo sagde:
Klik her for at svare