M Mjolnir sagde:
Skal påbegynde næste rum, som også er af byggboardskiver på 9 mm. Skal rive 2 af 4 vægge ned for at isolere og installere flere stikkontakter. Ydervæggen med vindue og radiator bliver der renoveringstapet på.

Den anden ydervæg med strukturtapet tænkte jeg bare at skrue gipsplader fast på. Eftersom det kun er 9 mm byggboard, fungerer det, eller er det for svagt?
Bump

M Mjolnir sagde:
Skal påbegynde næste rum, som også er af byggboardsplader på 9 mm. Skal rive 2 af 4 vægge ned for at isolere og installere flere stikkontakter. Ydervæggen med vindue og radiator bliver der renoveringstapet på.

Den anden ydervæg med strukturtapet tænkte jeg bare at skrue gipsplader fast på. I og med at det kun er 9 mm byggboard, fungerer det, eller er det for svagt?
Nogen?

M Mjolnir sagde:
Nogen?
Så længe du skruer gipsen primært i bagvedliggende regelværk så fungerer det naturligvis. Der er masser af vægge i dette land helt uden noget andet end gips og reguleringsstruktur.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
T tergo sagde:
du kan skrue i 9mm board med gipsskrue for træ fx Gipsskruv FAST Træ FZB Dimension: 3,9x30 mm, Indhold: 1000 stk- 285001 (bygghemma.se)
er du bange for at det ikke holder så kan du lægge en streng med montagelim mellem gips og boarden
men jeg tror ikke det er nødvendigt
Præcis. Samt skrue flere skruer end det anbefalede tænkte jeg.

M Mjolnir sagde:
Præcis. Samt skrue flere skruer i end det anbefalede tænkte jeg.
du kan jo evt teste at skrue et stykke gips fast på væggen fx. 10x10 cm med en skrue og mærke hvor godt det sidder

• Synes
Mjolnir
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.