8,765 læst ·
40 svar
9k læst
40 svar
Umulig skrue. Hjælp!!
Slagmejsel er godt, men har du en gammel skrue med et hoved, der ikke er så holdbart, så er det let, at skruehovedet går af, så der ikke bliver noget spor overhovedet tilbage. Så har man sjovt.
Glemte at skrive i mit tidligere indlæg, at det ofte hjælper at slå på skruen, så den bevæger sig lidt. Nogle gange kan det også hjælpe at stramme den lidt. Hvis man får den til at bevæge sig lidt på en eller anden måde, plejer det at hjælpe ret meget.
Glemte at skrive i mit tidligere indlæg, at det ofte hjælper at slå på skruen, så den bevæger sig lidt. Nogle gange kan det også hjælpe at stramme den lidt. Hvis man får den til at bevæge sig lidt på en eller anden måde, plejer det at hjælpe ret meget.
Jeg fik endelig skilt rammerne ad. Kan nævne, at det var det nemmeste at slibe nye spor med vinkelsliberen i mit tilfælde, selvom det var risikabelt.
Som I kan se på den markering, jeg har lavet på et af billederne, bliver der huller, når hængslerne er fjernet. Jeg skal ikke sætte nye hængsler tilbage (skal bruge vinduerne til at bygge et orangeri/drivhus).
Mit spørgsmål nu er. Hvordan fylder jeg lettest den hulhed, der blev skabt af det gamle hængsel? Hullet er ca. 3-4 mm (findes også dybere andre steder i vinduet).
Snedkerfiller? Vindueskit? Eller hvad tror I, der er bedst?
Tanken er at male om med linoliemaling.
Som I kan se på den markering, jeg har lavet på et af billederne, bliver der huller, når hængslerne er fjernet. Jeg skal ikke sætte nye hængsler tilbage (skal bruge vinduerne til at bygge et orangeri/drivhus).
Mit spørgsmål nu er. Hvordan fylder jeg lettest den hulhed, der blev skabt af det gamle hængsel? Hullet er ca. 3-4 mm (findes også dybere andre steder i vinduet).
Snedkerfiller? Vindueskit? Eller hvad tror I, der er bedst?
Tanken er at male om med linoliemaling.
Absolut et godt alternativ! Eftersom det er kanske 50-60 sådana huller jeg kommer støde på med mine vinduer så vil jeg gerne have noget hurtigt og holdbart alternativ. Findes der ikke noget specifikt til netop vinduer?hsd sagde:
Lidt for tykt til at spartle med godt resultat. Jeg ville have limet et stykke træ og høvlet det plant.Hammare&Spik sagde:
Flæk en lang, tynd og passende bred liste, et par mm tykkere end hængslet, som du kan save stykker af.
Antager, at du skal skrabe den eksisterende maling væk, så skrab da også fordybningen grundigt ren på samme tid, før du limer.
P.s. de første vinduer kommer til at føles som om de tager en uendelig tid. Men fokuser på at finde en effektiv samlebåndsmetode.
Senest redigeret:
Lim en træbid fast, som er mindre end hvad du behøver. Derefter kan du enten spartle med kit eller blande savsmuld med trælim og fylde med det. Det er ikke strukturelt, så det handler bare om at få noget, der holder malingen på plads. Det nemmeste er at skære hængslerne af og lade resten sidde tilbage.
Z z_bumbi sagde:
Jeg har samlet savsmuld fra andre byggeprojekter. Det jeg undrer er, om savsmuld og lim er lige så holdbart (tænk vejr og vind, et drivhus der skal vandes hver dag) som kemisk træ?Z z_bumbi sagde:
Klik her for at svare


