Er der nogen, der ved, hvad denne bricka er, og hvor man kan købe flere af den?

mvh Daniel

En metalbrik målt med lineal, har et korsformet udskæring i midten.

matsa79
Jeg er ikke helt sikker men det ser ud som plader der bruges til at skrue fast papptag, de er dog aldrig synlige når taget er færdigt de findes under samlingerne.

Har set noget lignende på najad isolering omkring rør.

JOW sagde:
Har set noget lignende på najad isolering omkring rør.
Ahh papptag kan være dets oprindelse, det vil jeg søge videre på, takker.

Hvad bruger du bakken til?

darpe sagde:
Jeg har fundet et anvendelsesområde for den, som jeg med sikkerhed kan sige ikke var dens oprindelige tanke, men tak fordi du tog dig tid og kom med et konstruktivt indlæg.
Tja, det var så lidt så. Det er altid lige sjovt med folk, der har svært ved ironi :D

Havde du været mere tydelig omkring, hvad du havde tænkt at bruge den til, så havde du udover at undgå min kommentar måske også fået nogle tips til alternative brikker til dit tænkte anvendelsesområde.

sixten88 sagde:
Hvad bruger du skiven til?
For at fastgøre isolering (celleplastplader) i loftet, fik svogeren et tip om, at det ville spare arbejde at have noget at fastgøre isoleringen i, når de støbte loftet, så de tog, hvad de havde, og skar en masse gevindstænger til, som de hamrede i nedefra i den halvhærdede beton, så nu presser de pladerne op på gevindstængerne og fastgør dem med den til formålet helt suveræne skive, hvad den oprindeligt har været brugt til, husker ingen, min far havde en kasse af dem tilbage fra gammelt, taget er 200 kvadrat, og mange plader tilbage at sætte, så jeg hjælper dem med at finde en passende erstatning til skiven, og jeg har nok fundet den på linket, som mlkjhr tippede om, tak for det.

Senest redigeret:
Nu har jeg slettet indlæg, der ikke bidrog til diskussionen.

Kender igen fliserne fra fabrikstiden, var med til at indrette containere til olieboringsplatforme mm. Helt rigtigt blev de brugt til at fastgøre loftisoleringsplader på riflede "søm", som var svejset i loftet (dog blev containeren vendt i det øjeblik). Desværre var det ikke celleplast, men støvede rockwool plader og et rigtig bøvlet arbejde. Så du har fundet det rigtige!

Kjell G

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.