Er i gang med at renovere kælderen i mit hus med ny "fugtsikker" konstruktion. Huset er bygget i 1966. Jeg har fjernet det meste af trækonstruktionerne, også i kælderloftet for at kunne skifte isoleringen i bunden (som tidligere var træspåner). Jeg har dog efterladt et antal gamle spredte brædder i loftet for at fastgøre nyt indvendigt loft i.

Jeg har lagt et nyt, vandret undergulv, og opdager nu, når jeg har noget at måle imod, at loftshøjden varierer meget over rummet... Der er en forskel på 1 cm på 1 m i værste fald. Årsagen er, at reglerne i bunden ikke har vandret underside, de er desuden monteret med blandede CC (alt fra 45 til 60), og er ikke engang parallelle.

Hvis jeg nu monterer nyt indvendigt loft (folierede spånplader 12x620x1200), er jeg selvfølgelig bekymret for, at det skal kunne ses, at loftshøjden varierer fra 2,04 til 2,03 og tilbage til 2,04 på 2 m loft midt i rummet.

Så jeg har egentlig to spørgsmål - kan en sådan forskel ses, og hvis det kan, hvad i alverden gør man så ved det?

/Viktor

Jeg tror ikke, det kan ses. Og hvis det kan ses, så er det for lidt til, at det er værd at gøre noget ved. Min erfaring er, at det kun er renoveringsnørder som mig selv, der ser fejl i loftet :rolleyes: De almindelige gæster i vores hjem synes, at alting er skidesmart :P
Så et loft i kælderen dur nok, som det er med folierede spånplader, hvis det kun varierer 10 mm her og der.

Så kører jeg på og sætter dem op som jeg havde tænkt!

Jeg er også af den (lidt dumme nogle gange) skole "gøre perfekt når man alligevel gør", men indtil nu har ingen anden person end jeg set de steder, hvor jeg har taget smutveje. Udover far, men han er arkitekt og har tegnet om villaer i 40 år, så hans detaljeblik tæller ikke. :P

viktordt sagde:
Så kører jeg på og sætter dem op som jeg har tænkt!

Jeg er også af den (lidt tåbelige nogle gange) skole "gør perfekt når man alligevel gør", men indtil videre har ingen anden person end jeg set de steder hvor jeg har taget genveje. Udover far, men han er arkitekt og har tegnet om villaer i 40 år, så hans detaljeblik tæller ikke. :P

Nej andre tosser ser jo, Du og jeg ville se sådan noget i hinandens huse, men alle de der andre mærker ikke noget som helst :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.