Hvad er den sædvanlige metode i dette tilfælde? Jeg er ved at bygge et haveskur stillet på pæle med et gulvbjælkelag af trykimprægneret træ 45*120. Jeg havde tænkt mig en gulvspånplade inde i skuret oven på dette bjælkelag.
Skal der en fugtspærre ind mellem bjælkelag og spånplade for at beskytte spånpladen nedefra?

Jeg ville ikke anbefale en ubehandlet spånplade i et redskabsskur... den vil jo blive udsat for en del fugt både udefra og indefra, slå et trægulv i stedet.

Råspont eller et andensorteringsgulv. Ikke dyrere og lang levetid.

/ATW

• Synes
Oskar Ramstedt
  • Laddar…
Ok, men selv råsponten er vel i sig selv et absorberende materiale ligesom spånpladen, som dog som gulvspånplade er limet og ikke burde absorbere/trække fugt på samme måde som en rå træoverflade som på råsponten.
Så hvordan er det med min idé om plast under gulvet uanset hvilken valget bliver i skuret.

Jeg har gulvspånplade i min skur, og det anbefales ikke! For det første lugter den... meget, og for det andet holder den ikke. Spånpladen bliver blød af fugten, og reolhylderne, som jeg har stående derinde, er sunket lige igennem den. På nogle steder har jeg endda trådt hul i den. Brug råspont eller krydsfiner i stedet. Det skulle holde betydeligt bedre.

Har du ingen opvarmning og ingen isolering skal du absolut ikke have noget plast.

Sørg bare for at dit gulv kommer op fra jorden og ikke har direkte kontakt med fugtig jord, så vil dit enkle trægulv i princippet have evig levetid.

Hvis du vil se beviser så cykl ud til nærmeste lade eller udhus. Ingen problemer med gulvet!

Så længe taget er tæt og jorden/græsset ikke når gulvet, vil det holde.

/ATW

Ok, det ser ud som om jeg så springer plasten over og lægger råspont som gulv i stedet.

Tak for input.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.