1,790 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Udskifte yderpanel, hvad skal jeg tænke på?
Jeg skal skifte yderpanelet på garaget, hvor jeg mistænker, at det ikke kommer til at se så kønt ud, når jeg først fjerner det. Garagen er fra -66, og vand er kommet ind i væggene på grund af en beskadiget tagrende...
Jeg havde tænkt mig at fjerne panelet, inspicere skaderne, sætte et par støttepiller op for derefter at udskifte de bærende dele, der er beskadigede, og sætte ny isolering og nyt panel på. Derefter fortsætter jeg sådan rundt om hele garagen og afslutter med forsiden og skifter så portene.
Tror I, det fungerer, og hvad skal jeg tænke på?
Jeg havde tænkt mig at fjerne panelet, inspicere skaderne, sætte et par støttepiller op for derefter at udskifte de bærende dele, der er beskadigede, og sætte ny isolering og nyt panel på. Derefter fortsætter jeg sådan rundt om hele garagen og afslutter med forsiden og skifter så portene.
Tror I, det fungerer, og hvad skal jeg tænke på?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Udskiftning af panel er en ret ligetil opgave. Bliver det nødvendigt at udskifte syll, kan det derimod være ret tricky, især hvis det er hele syllen og ikke kun begrænsede stykker.
Beregn hvordan du vil have panelen til at passe ved hjørner og vinduer, så du ikke opdager problemer, når du har sømmet 80% af panelen.
Sæt en ventilationsspalte/spækker under panelen, så små mængder vand kan tørre ud.
Beregn hvordan du vil have panelen til at passe ved hjørner og vinduer, så du ikke opdager problemer, når du har sømmet 80% af panelen.
Sæt en ventilationsspalte/spækker under panelen, så små mængder vand kan tørre ud.
Mistænker, at jeg skal skifte dele af regelværket, da tiden har sat sine spor. Indervæggene i gips ser ok ud, men hvis man har brug for at skifte dele af regelværket + ny isolering og vindpap. Men hvordan gør man med fugtspærren mod gipsen?
Behøver man det i en garage eller?
Behøver man det i en garage eller?
Kommer an på hvor tæt garagen er i øvrigt. Min garage havde ingen dampspærre og varmen har været tændt siden 1964, det var helt friskt og fint, da jeg lavede det om for 2 år siden, sandsynligvis til dels på grund af sprækker og utætheder.Ramnemark sagde:
Klik her for at svare