Hej,

Har det seneste år arbejdet med en stor renovering. Skiftet facade, efterisoleret samt nu også lagt om taget. Så opstår spørgsmålet om, hvordan jeg gør med tagfoden og ventilationens tilstedeværelse eller mangel på samme.
1 1/2 plan, bygget 1970. Den ene del har indrettet overetage og 100 mm isolering i både væg mod skunkrum og tag.
Den anden del kold loft.

I den indrettede del har dele af forskallingsbrædderne været sorte, men ikke rådne/bløde. Tidligere tagfod havde pap under brædderne, så spørgsmålet er, om der kom så meget luft der. I øvrigt kun ventilation i kip.
På det kolde loft ser forskallingsbrædderne ud som nye.

Hvad mener ekspertisen, jeg skal gøre nu?

Billede før
Hus med rød murstensfacade og sort gavl. Nyrenoveret tag og facade. Grøn have med buske og flisebelagt gangsti ses i forgrunden.

Efter

Nyrenoveret hus med gråmalet træfacade og sort tag. Nye tagvinduer og udendørsbelysning. Ny sort tagrende monteret.

• Synes
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
T
Om det har været sort, hvor der ikke var ventilation, så er det måske værd at se på, om det kan løses nu for at undgå skimmel og/eller råd.

T Testarn sagde:
Om det havde været sort, hvor der ikke fandtes ventilation, så er det måske værd at se på, om det kan løses nu for at undgå skimmelsvamp og/eller råd.
Ja, men jeg er usikker på, om det virkelig var en ventileret tagfod, eller om det sorte pap, der sad bag brædderne i den gamle tagfod, forhindrede, at rummet kunne ventileres ud.

T
Ja, det er jo umuligt at svare på, hvis man ikke har set, hvordan det så ud før :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.