R Robert-san01 sagde:
Lagom. ;)

Typ 40mm udstik fra beslaget og kontrolleret, så der er gevind, hvor OSB havner. Dvs. at det ikke er en glat del, hvor den kan fastgøres. Fx nogle helgevindede 6x40-50 kan jeg forestille mig er passende.

De klarer ca. 20-25kg/skru hver, når de sidder i OSB.
Hvor finder man 6x40-50mm skrue? Byggemarkederne, hvor jeg har været, har kun 6x60mm som kortest. Bør fungere lige så godt? Bekymret for at punktere dampspærren, men det gør man vel også med kortere skruer, og de små huller, der bliver, spiller vel ingen rolle egentlig?

Kør 5 mm.

Raka Raka sagde:
Hvor finder man 6x40-50mm skruer? Byggemarkederne, hvor jeg har været, har kun 6x60mm som de korteste. Burde fungere lige så godt? Bekymret for at punktere dampspærren, men det gør man vel også med kortere skruer, og de små huller, der bliver, spiller vel ingen rolle egentlig
Det er ikke så enkelt, at der fulgte passende skruer og skiver med beslaget?

R Robert-san01 sagde:
Det er ikke så enkelt, at der fulgte passende skrue og skiver med beslaget?
Rejäla franske skrue hang med. Skal man gå ned til 5mm og tage 40mm længde?

F.eks. Hornbach har 6x40 i hylden for Grabber træskrue. Tror også det findes i løsvægt.

Raka Raka sagde:
Rejäla franska skruv hängde med. Ska man gå ner till 5mm och ta 40mm längd?
Det går sikkert godt. Sæt en ekstra i, hvis du føler dig usikker.

Tjek også, at hovedet på skruen ikke bliver for lille i forhold til hullerne på beslaget. Hvis det er tilfældet, skal du supplere med passende skiver.

Fransk skrue er vel ikke gevindet helt op til "hovedet", så det kan jo være et lidt dårligere valg.

• Synes
Mikael_L
  • Laddar…
  • Synes
Mikael_L
  • Laddar…
T tlundberg sagde:
Disse? [link]
Ja den er god, men du skal som sagt sørge for, at du har gevind der, hvor du har osb.

E elmont sagde:
slutter gevindene så langt tilbage, at de kommer bag OSB, gør de jo lidt nytte
MathiasS MathiasS sagde:
men du skal som sagt sørge for, at du har gevind der, hvor du har osb.
Selvfølgelig :) Men jeg har ca 25 mm ind til OSB'en, så det burde kunne fungere. Og vi snakker altså om, at det holder til 170 kg per skrue? I mit tilfælde overvejer jeg at hænge en hængestol i loftet. Så det skal jo kunne holde til en 100 kg mand, der sætter sig lidt tungt... Loftbeslaget har to skruehuller.

E elmont sagde:
[link]
Kender desværre ingen, der kan handle for mig hos Ahlsells. Har heller ikke Hornbach i nærheden (som blev nævnt tidligere i tråden). Biltema, Jula, Jem&Fix, Beijers, Tools og Byggmax er vel det, jeg har at vælge imellem...

Jeg er overbevist om, at Beijers har, men jeg ved ikke, hvilket navn de har på dem, måske konsolskrue eller staps eller byggpladeskrue eller... kært barn har mange navne.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.