Hængte en 37" op i knægtens værelse i dag, 3 stk. 6x50 essve cutters holder den oppe.
Kun osb og gips, testede at hænge så godt det gik i beslaget, tricky at finde noget at holde i.
Ingen problemer (vejer 1-2 kilo på den forkerte side af 100-stregen)
Næsten så man ville prøve...
Med den rigtige fastgørelse så får man næste kun træk, og 6mm-skruer med nødvendig længde i OSB klarer vel omkring 200kg træk, ikke?
Min 206'er (surprise!) har en vægt på 1170kg, så uden væsker og fører ligger den lidt under 1100kg. Burde være nok med 6 skruer så, eller?
....men så gælder det jo at få skiven til at sidde fast i reglarne og reglarne til at sidde fast i ...osv.
Givetvis!
Men det største problem jeg så såhär direkte var kranen jeg ikke har for at løfte bilen derop
Havde man været mangemillionær og mere filosofisk anlagt...
Tænk hvad meget mindre plads en bil som bruges 5 gange om året tager hvis den hænger på væggen i stedet!
Givetvis!
Men det største problem jeg så sådan her direkte, var kranen jeg ikke har til at løfte bilen derop
Havde man været mangemillionær og mere filosofisk anlagt...
Tænk hvad meget mindre plads en bil, der bruges 5 gange om året, tager hvis den hænger på væggen i stedet!
Men hvis du lægger huset ned, kan du køre den ind på væggen direkte, så det er ingen problemer, derefter vælter du huset op, vipps så har du bilen hængende på væggen.
Men om du lægger huset ned kan du køre ind den på væggen direkte så det er ingen problemer, dernæst vælter du huset rigtigt og vupti så har du bilen hængende på væggen.
Godt tip!
Hvor finder man hængsler til hustipning? Biltema?
Sådan - nu har jeg købt et stykke OSB til opsætning på væggen efter maleri. Fyren i byggemarkedet havde dog en anden holdning til fastgørelsen af vægbeslaget mod OSB-pladen. Hans idé var, at man skulle bruge dobbeltgipsexpandere i stedet for at skrue direkte i OSB-pladen, med henvisning til at det ville være for "tyndt" med kun 12 mm for skruerne at få fat i OSB-pladen.
Da alle her var enige i går om, at skruer virkede godt, vil jeg gerne have en mening om expandere.
Sådan havde jeg tænkt mig at gøre først: (Fejl på billede skal være 6mm skrue)
Sådan - nu har jeg købt et stykke OSB til opsætning på væg efter maling. Fyren i byggemarkedet havde dog en anden mening om fastgørelsen af vægbeslaget mod OSB-pladen. Hans idé var, at man skulle bruge dobbeltgipsekspandere i stedet for at skrue direkte i OSB-pladen, med henvisning til, at det ville være for "grunt" med kun 12 mm for skruerne at gribe fast i OSB-pladen.
Eftersom at alle her var enige i går om at skruer så ud til at fungere godt ville jeg gerne have en mening om expanders.
Sådan havde jeg tænkt at gøre først: (Fejl på billede skal være 6mm skrue)
[billede]
Bruger du fornuftige plug til bagvedliggende væg (gips, ikke?), eller rammer en regel med en eller to skruer, så kan du hænge op til 10 TV-apparater uden problemer!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.