71,551 læst ·
105 svar
72k læst
105 svar
TV på OSB
Spørgsmål om dette - jeg ønsker at sætte en OSB-plade uden på væggen, fastgøre denne i reglarne. Hvilken slags skrue skal jeg derefter bruge for at få fastgjort beslagene i OSB-pladen? Skruen "griber" jo kun gennem osb-pladen, derfor bør den ikke være for lang, eller tænker jeg forkert?
Man fik ret lange franske skruer med vægbeslaget, men de burde jo ikke bruges, eller?
Man fik ret lange franske skruer med vægbeslaget, men de burde jo ikke bruges, eller?
Corre - det bør jo være en ret solid skrue som ikke bare er delvist gevindskåret, ikke? Findes der fransk træskrue som er gevindskåret hele vejen op?
Tak MathiasA - tester det.
4 stk. Montageskruer i 4.2*90mm vil holde længere end OSB-pladen...
Så stort set hvad som helst der er mindst ⌀4.2*60 uden forsænkning vil holde.
Franske er bare besværlige og overkill, man skal forbore og det er mere besværligt at skrue fast.
Så stort set hvad som helst der er mindst ⌀4.2*60 uden forsænkning vil holde.
Franske er bare besværlige og overkill, man skal forbore og det er mere besværligt at skrue fast.
Eftersom jeg ikke har OSB plader i mine vægge, tænkte jeg sætte en OSB foran mit TV og har derfor brug for en gænget stang eller 4 stk, så pladen ikke falder ned, for det har TV'et ikke haft fornuft til at gøre i de 5 år, det har siddet på gipsvæg med 2 stk molly. 42" LCD som nok vejer lidt, da den er så gammel (5 år).
OSB foran TV’et, det gør du ret i. Der vises så meget lort på TV nu til dags, at dette nok er den bedste løsning.cecar33 sagde:Eftersom jag ikke har OSB plader i mine vægge så tænkte jeg at sætte en OSB foran mit TV og har derfor brug for en gevindstang eller 4 stykker, så pladen ikke falder ned, for det har TV’et ikke haft forstand på at gøre de sidste 5 år, som det har siddet på gips væg med 2 molly. 42" LCD som nok vejer lidt, da det er så gammelt (5 år).
Ser nu, at der er et par fransoser, der kommer med selve fæstet, men nogle skiver + 4,2 montageskruer burde fungere lige så godt?
Tak for svar!
Tak for svar!
For alle der ikke ved, hvad de skal bruge for at få et meget godt greb i gips, vil jeg bare sige - PLATTIPLUGG - den er uovervindelig i gips. Den er langt bedre end fx en mollyplug og mange mange gange bedre end plastplug uanset type. Ulempen kunne være prisen, men hvis man kun skal bruge en enkelt, er det næppe noget problem. Den kan naturligvis bruges på enhver skivekonstruktion.