Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson sagde:
[billede] [billede] [billede] [billede]
Hvad lagde du i stedet efter at tæppet var væk?

Fishero Fishero sagde:
Hvad lagde du i stedet efter at tæppet var fjernet?
Laminat.
Trappe med hvide gelændere og trin belagt med gråt laminatgulv.

ricebridge ricebridge sagde:
Nej.
Nejnejnejnej.
NEEEEEJJJJJ.

Hvis du starter din renovering med denne afskyelige opgave... så er der risiko for, at du aldrig fortsætter. Da du er blevet tvangsindskrevet et sted, alternativt taget flasken big time.

Nålefiltstæpper limet på trin blev sandsynligvis opfundet under den kolde krig af det sovjetiske militær i den hensigt at destabilisere Sverige, binde bundløse ressourcer på uendelige meningsløsheder, samt sætte befolkningen ude af kampbar tilstand. Selvom den, der har givet sig i kast med en sådan trappe, vel snart føler en uimodståelig trang til at begå de værste voldshandlinger.

Du får et uendeligt meget bedre og lettere resultat, hvis du køber renoveringstrin, findes hos velassorterede byggemarkeder. Disse saver du til og limer direkte på trinnene, over det hele. De koster en del, men det skal vejes mod tabt arbejdsindkomst, da du sidder i fængsel efter vanvittig desperation har gået bersærk i nabolaget, plus dertil hørende erstatningskrav.

Den billige variant, som jeg har brugt på min trappe (der dog mangler n-lf-ltsm-tt-), er at save stykker af laminatgulv og montere. Du skal så supplere med en passende trappetærskel; jeg brugte aluminiumslister, men man kan også f.eks. bruge en almindelig hjørneliste.

Eller så hælder du benzin på trappen og tænder ild, hvis forsikringen dækker egen handling ved hærværk, hvilket den i øvrigt ikke plejer at gøre. Eller flytter et andet sted hen. Eller installerer en elevator. Hvad som helst men IKKE BEGYNDE AT FORSØGE AT SLIBE MATTEHELVEDET VÆK. Sådanne projekter har kuet mange en rask ung gårdejer og forvandlet dem til sønderbrudte menneskevrag.
Bedste indlæg jeg har læst her!

Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson sagde:
Laminat.
[billede]
Håber tråden lever, får liv nu! Præcis samme trappe har jeg i huset bygget 1983. Nu renoverer vi stueetagen, og jeg drømmer om at give den slidte trappe med veltrampet og kattesaboteret originalnålefilt en opdatering. Jeg tror på advarslerne om ikke engang at forsøge at fjerne det gamle. Men færdige bløde trappemåtter med for- og bagkant, i typ nålefilt, og en god lim, kan det fungere! Omkring en kvadratmeter almindeligt tæppe i samme farve er også nødvendigt. Et job for professionelle eller? Listevarianten og laminat føles lidt mere risikabelt. Eller?
Ps. På billedet ses at jeg har modificeret den nedre trappesektion, 90 graders drejning til venstre, og også vendeløsningen, når væg blev revet for ”åben planløsning” (10 år siden og så godt!). Blev da nødt til at stjæle lidt tagrum ved at nappe i en tagregel, som dog fik lidt ekstra forstærkning før lukningen. Ingen enbenet Steinway-flygel kommer nogensinde til at stå på overetagen.

• Trapper med brun nålefilt belægning, synlig slitage, papir med ordet "MÅLING" og plastik i forgrunden, del af renoveringsprojekt.
  • En hvid, indendørs trappe med brun træbetræk. Trappen drejer 90 grader til venstre og viser fornyelser i et renoveret rum med gule vægge.
ricebridge ricebridge sagde:
Nej.
Nejnejnejen...
NEEEEEJJJJ.

Hvis du begynder din renovering med dette forfærdelige arbejde... så er der risiko for, at du aldrig fortsætter. Da du er blevet tvangsindlagt et sted, eller har taget til flasken big time.

Nålefiltstæpper limet på trappetrin blev sandsynligvis opfundet under den kolde krig af det sovjetiske militær med det formål at destabilisere Sverige, binde bundenløse ressourcer til endeløse meningsløsheder samt sætte befolkningen ude af kampdygtig stand. Selv om den, der giver sig i kast med en sådan trappe, snart vil føle en uimodståelig trang til at begå de grusomste voldshandlinger.

Du får et uendelig meget bedre og lettere resultat, hvis du køber trapperenoveringssæt, fås hos velassorterede byggemarkeder. Disse saver du til og limer direkte på trapperne, over hele rubben. De koster en del, men det skal vejes op mod tabt indtægt, når du sidder i fængsel efter i vanvittig desperation at have gået amok i nabolaget, plus dertil hørende erstatningskrav.

Den billige løsning, som jeg har brugt på min trappe (som dog mangler n-lf-ltsm-tt-), er at skære stykker af laminatgulv og montere. Du skal så supplere med en passende trappenæse; jeg brugte aluminiumsprofiler, men man kan også fx bruge almindelig hjørneliste.

Eller så hælder du benzin på trappen og sætter ild til, hvis forsikringen dækker egen håndtering ved hærværk, hvilket den dog sjældent gør. Eller flytter et andet sted hen. Eller installerer en elevator. Hvad som helst, men IKKE BEGYNDE AT FORSØGE AT SLIBE MATTEN VÆK. Sådanne projekter har nedbrudt mange handlekraftige, unge husejere og forvandlet dem til udslidte vrag.
Fantastisk læsning!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.