7,833 læst ·
16 svar
8k læst
16 svar
Totalrenovering af 110 kvm ejerlejlighed, omkostninger?
Havefixer
· Vischan
· 1 426 indlæg
15000kr/kvm
Svært at "skabelonere" noget sådant, det er jo et helt projekt.B Bedandbreakfast sagde:Ville vide, hvad en omtrentlig omkostning for totalrenovering/ombygning af ejerlejlighed på 110 kvm, der ligger i Göteborgs centrum, bør ligge på? Ejendommen er gammel og har sat sig ordentligt, nyomdannet fra lejlighed med utilstrækkelig vedligeholdelse de sidste sikkert 30 år.
Forstår, at det er svært at sige, men en slags skabelon, der giver en omtrentlig pris, burde vel findes? Også en omtrentlig tidsforbrug i antal arbejdstimer værdsættes! Taknemmelig for svar!
Hvad der ønskes bygget/renoveret:
Flytning af væg i køkken, så et mindre børneværelse kan bygges.
Flytning af væg i stuen, så køkken og stue bliver et rum. Væggen er bærende, så en eller anden form for forstærkning kræves.
Total omlægning af nyt el-system, nye kontakter mm., indfræsning af alle kabler i vægge, nyt el-skab og ændring af placering af el-skabet. Kabelkanaler til tv, lyd mm. skal fræses ind i væggene.
Installation af nyt køkken fra Ikea, der skal flyttes ca. to meter, og en ny væg er nødvendig, ny rørlægning, afløb, filmning afløb, ny el mm. Installation af hvidevarer, installation af ny køkkenventilator og omlægning af ventilationskanal.
Pladsbyggede hylder i køkken og stue, flytning og opfriskning af eksisterende ældre hylder/skabe. Pladsbygge garderobeskabe i soveværelse og kontor.
Totalrenovering af alle overflader, inkluderer nedrivning af tapet, fix ordentlige revner i vægge, der kan være op til fem cm brede nogle steder, jævne vægge med afvigelse på måske op til to cm. Væggene skal males.
Total omlægning af gulv på ca. 80 kvm, ægte pladsbygget stavparket i eg med sildebensmønster foretrækkes. Gulvflade under nuværende eksisterende gulv skal styrkes og skrues fast ordentligt.
Sliping og maling af alle vinduesrammer. Almindelig enklere opfriskning af håndtag, løse lister mm. på vinduernes inderside.
Retning af ca. fem marmorplader, der er vindueskarme, reparation af flere sprukne vindueskarme samt slibning og polering af disse.
Flytning af to radiatorer.
Øvrige mindre arbejdsløfter, der gør, at lejligheden betragtes som i ny stand.
Badeværelse har jeg styr på, så der er ingen prisestimering nødvendig!
Totalpris inklusive materiale og arbejde eksklusive ROT-fradrag værdsættes!
Gerne skabelonpris per kvm, helst opdelt i materiale, arbejdsomkostninger og gerne en estimering af tidsforbrug i mantimer!
Tak for svar, og danske virksomheder, der kan påtage sig dette arbejde, bedes kontakte mig.
Tak på forhånd!
Renoverede min lejlighed i Stockholm (112kvm) med en godt og vel 20 år gammel standard.
Bygge væg til børneværelse, som jer, samt flytning af væg for at skabe et større rum. Ny el og stikkontakter i flere rum. Flytning af garderober samt nedrivning af tapet og maling af alle vægge og lofter gik på 365' Tog ca. 5 uger for 4 mænd. Så antal timer må du dele med.
Herefter renovering af badeværelse, nedrivning fra bunden og opsætning af nyt samt trækning af ny el og håndklædetørrer. Arbejde gik på 155' Renovering af gæstetoilet, nye fliser mm. gik på godt og vel 9.
Køkken kan jeg ikke udtale mig om, for vi tager det til sommer, da bliver det nyt gulv, nye skabe mm. Tænk også på omkostningerne for hvidevarer og installation der.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kostnad/pris av totalrenovering av litet badrum på 2kvm?
Badrum -
Arbetstid för totalrenovering av 6,5 kvm badrum
Badrum -
Tid fasadbyte sommarstuga 110kvm panel?
Fasad -
Enplans på 140 kvm eller 110 kvm med full källare
Lösvirke & Timmerhus -
Kalkyl totalrenovering hus 70 + 30 kvm
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.