Hej, Vi skal installere en åben pejs med indsats i vores hus, som vi renoverer, og den kommer til at veje 1,2-1,5 ton.

Pejsen skal placeres i et hjørne, se PDF, og der ligger en gulvbjælke mod væggen til venstre på billedet, og cc-afstanden mellem de øvrige bjælker i fundamentet er 1,2 m. Bjælkerne har en dimension på 15-20 cm. Jeg har tegnet lecablokke som støtter på billedet, men jeg tror ikke, det er tilstrækkeligt. Hvordan ville I sikre jer, at fundamentet holder til pejsen?

R Rick. sagde:
Hej, Vi skal indsætte en åben pejs med indsats i vores hus, som vi renoverer, og dette kommer til at veje 1,2-1,5 ton

Pejsen skal placeres i et hjørne, se PDF, og der ligger en gulvbjælke mod væggen til venstre på billedet, og cc målet på øvrige bjælker i grunden er 1,2 m. Bjælkerne har en dimension på 15-20 cm. Jeg har tegnet Lecablokke som støtter på billedet, men jeg tror ikke, at det rækker. Hvordan ville I have gjort for at være helt sikre på, at grunden holder til pejsen?
Nogen der kan svare?

Læg tegningen ind som et billede i stedet..

Edit: ved ikke generelt hvordan man gør, men min Keddy Superfire som er muret af letklinker, hvor skorstenen (etplanshus) står på ovnen, er muret fra jorden og op gennem bjælkelaget ...

R Rick. sagde:
Hej nu har jag lagt upp en bild så ni kan svara!

• Tegning af en åben pejs med detaljerede mål og sektioner, viser placering i rum samt byggeplan for letbetonblokke og murområder.
Hej, Vi skal installere en pejs med indsats i vores hus, som vi renoverer, og den kommer til at veje 1,2-1,5 ton

Pejsen skal sidde i et hjørne, se PDF, og der ligger en gulvbjælke mod væggen til venstre på billedet, og cc-afstanden på de øvrige bjælker i fundamentet er 1,2 m. Bjælkerne har en dimension på 15-20 cm. Jeg har tegnet lecablokke som støtter på billedet, men jeg tror ikke det er nok. Hvordan ville I gøre for at være helt sikre på, at fundamentet kan holde til pejsen?

• Diagram over placering af åben pejs med indsats i et hjørne af et rum. Viser dimensioner og bjælkelagsafstande.
Cheesen
Hvordan er underlaget under fundamentet? Hvis det bevæger sig, falder alle tegninger.

Cheesen Cheesen sagde:
Hvordan er underlaget under grunden? Hvis det bevæger sig, falder alle tegninger.
Hej, det er jord / grus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.