1,981 læst ·
21 svar
2k læst
21 svar
Tips til løsning af dørfoder ved opvaskemaskine
Jeg har haft samme problem da gulvene ikke stikker tilstrækkeligt langt ind under.
Jeg købte plane egetræstærskler, der var dybere end karmen. Dem savede jeg til på stedet og lagde simpelthen ovenpå gulvene. Det er lidt tricky, men det går med en stiksav.
Så smal karm og bred tærskelplanke.
Jeg købte plane egetræstærskler, der var dybere end karmen. Dem savede jeg til på stedet og lagde simpelthen ovenpå gulvene. Det er lidt tricky, men det går med en stiksav.
Så smal karm og bred tærskelplanke.
Men på denne brede egetræstærskel, så antager jeg, at den falsede tærskel skal ligge. Mellem karm-siderne. Er det sådan, du tænker? Tærskel på tærskel?pelleulf sagde:
Jeg ville have gjort, som nogen nævnte tidligere. Køb et stykke egetræ og læg det mellem tærsklen og gulvet, det skal være så bredt, at det dækker det gamle køkkengulv ca. 15mm. Sav eller fræs en rille på undersiden, så egetræsstykket ligger på undergulvet, mod tærsklen og ind over køkkengulvet. Tilpas rillen, så der bliver en sprække i rillen mellem køkkengulvet og egetræsstykket, så køkkengulvet kan bevæge sig (4-5mm)
Så du købte en/flere egetærskler og skar til, så man kunne lægge dem mellem karmsiderne men samtidig dække mellemrummet mellem gulv og undergulv?Dr Benz sagde:
Nej, læg egestykket langs med ege tærsklen og gør det så bredt, at det går ind over køkkengulvet typ 15mm. Lav en rille langs med på undersiden så køkkengulvet går frit.I ImTheBeast sagde:
Præcis en tærskelboks, som blev skåret efter formen på karmen og hvordan den blev placeret. Den var så bred, at den dækkede gulvene på begge sider af karmen.I ImTheBeast sagde:
Jeg skiftede dørkarmen til en 92mm i stedet. Føles mere rigtigt, men det vil virkelig være på et hængende hår.
Jeg har ikke pakket den nye karm ud og dobbelttjekket.
Jeg overvejer dog, om det er bedre at fjerne åbningens beklædning rundt om og regne om. Egentlig vil jeg undgå så meget arbejde som muligt og bare få en indvendig dør på en pæn måde.
Jeg købte også en falsk tærskel + en lige tærskel, som skal ligge under den falsede for at lukke mellemrummet og give en højde.
Jeg har ikke pakket den nye karm ud og dobbelttjekket.
Jeg overvejer dog, om det er bedre at fjerne åbningens beklædning rundt om og regne om. Egentlig vil jeg undgå så meget arbejde som muligt og bare få en indvendig dør på en pæn måde.
Jeg købte også en falsk tærskel + en lige tærskel, som skal ligge under den falsede for at lukke mellemrummet og give en højde.
105mm er karmens tykkelse på opvaskemaskinens side.S Småbrukaren sagde:
Klik her for at svare