Jeg har haft samme problem da gulvene ikke stikker tilstrækkeligt langt ind under.

Jeg købte plane egetræstærskler, der var dybere end karmen. Dem savede jeg til på stedet og lagde simpelthen ovenpå gulvene. Det er lidt tricky, men det går med en stiksav.

Så smal karm og bred tærskelplanke.
 
  • Synes
ImTheBeast
  • Laddar…
pelleulf pelleulf sagde:
Jeg ville have gjort, som nogen nævnte tidligere. Køb et stykke egetræ og læg det mellem tærsklen og gulvet, det skal være så bredt, at det dækker det gamle køkkengulv ca. 15mm. Sav eller fræs en rille på undersiden, så egetræsstykket ligger på undergulvet, mod tærsklen og ind over køkkengulvet. Tilpas rillen, så der bliver en sprække i rillen mellem køkkengulvet og egetræsstykket, så køkkengulvet kan bevæge sig (4-5mm)
Men på denne brede egetræstærskel, så antager jeg, at den falsede tærskel skal ligge. Mellem karm-siderne. Er det sådan, du tænker? Tærskel på tærskel?
 
Dr Benz Dr Benz sagde:
Jeg har haft samme problem da gulvene ikke rækker tilstrækkeligt langt under.

Jeg købte plane egetræstærskler, der var dybere end karmen. Dem savede jeg til på stedet og lagde blot ovenpå gulvene. Det er lidt tricky, men kan gøres med en stiksav.

Så smal karm og bred tærskelplanke.
Så du købte en/flere egetærskler og skar til, så man kunne lægge dem mellem karmsiderne men samtidig dække mellemrummet mellem gulv og undergulv?
 
I ImTheBeast sagde:
Men på denne brede ege tærskel så antager jeg, at den falsede tærskel skal ligge. Mellem karm siderne. Er det sådan, du tænker? Tærskel på tærskel?
Nej, læg egestykket langs med ege tærsklen og gør det så bredt, at det går ind over køkkengulvet typ 15mm. Lav en rille langs med på undersiden så køkkengulvet går frit.
 
I ImTheBeast sagde:
Så du købte en/flere ege-tærskler og skar dem, så man kunne lægge dem mellem karmens sider, men samtidig dække spalten mellem gulv og undergulv?
Præcis en tærskelboks, som blev skåret efter formen på karmen og hvordan den blev placeret. Den var så bred, at den dækkede gulvene på begge sider af karmen.
 
Jeg skiftede dørkarmen til en 92mm i stedet. Føles mere rigtigt, men det vil virkelig være på et hængende hår.
Jeg har ikke pakket den nye karm ud og dobbelttjekket.
Jeg overvejer dog, om det er bedre at fjerne åbningens beklædning rundt om og regne om. Egentlig vil jeg undgå så meget arbejde som muligt og bare få en indvendig dør på en pæn måde.

Jeg købte også en falsk tærskel + en lige tærskel, som skal ligge under den falsede for at lukke mellemrummet og give en højde.
 
S Småbrukaren sagde:
Hvor tyk er væggen? Karmen er vel ca. 90-95mm dyb. Du kan ikke justere den med køkkenvæggen uden den skal justeres med hvad der nu er bag døren. Det smalleste liste du kan købe er 8mm, men det er selvfølgelig muligt at kløve en karm med en bordsav til ca. 3mm, det ville kunne være der.
105mm er karmens tykkelse på opvaskemaskinens side.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.