Halløj
Jeg tænkte på at sætte gips i vores badeværelsesloft. Loftet skal være helt glat (dvs. uden samlinger ifølge designchefen (hustruen...)). Rummet er ca. 3,70 x 3,90 m. Pladerne er 90 x 244 og skal altså samles. Jeg har sat en glespanel (28x70) med cc 30 op. De spørgsmål, jeg har, er:
1. Behøver man sætte kortstykker (på ca. 23 cm) mellem glespanelet, hvor man samler pladerne, samt i forbindelse med vægge?
2. Skal jeg forskyde samlingerne i loftet, eller kan jeg lave en almindelig samling? Hvad bliver bedst (hvad revner mindst, og hvad kan ses mindst, når man spartler...)?
//Mikael
Jeg tænkte på at sætte gips i vores badeværelsesloft. Loftet skal være helt glat (dvs. uden samlinger ifølge designchefen (hustruen...)). Rummet er ca. 3,70 x 3,90 m. Pladerne er 90 x 244 og skal altså samles. Jeg har sat en glespanel (28x70) med cc 30 op. De spørgsmål, jeg har, er:
1. Behøver man sætte kortstykker (på ca. 23 cm) mellem glespanelet, hvor man samler pladerne, samt i forbindelse med vægge?
2. Skal jeg forskyde samlingerne i loftet, eller kan jeg lave en almindelig samling? Hvad bliver bedst (hvad revner mindst, og hvad kan ses mindst, når man spartler...)?
//Mikael
egentlig behøves ingen kortbitar.
man lægger aldrig kortbitar når man gipsar under tag *kortplank m.m*
uden dette gør du om du sj bare vil å orker!
ej nån generalskarv, væksl skarven istället.!
mvh
snickar estwing
man lægger aldrig kortbitar når man gipsar under tag *kortplank m.m*
uden dette gør du om du sj bare vil å orker!
ej nån generalskarv, væksl skarven istället.!
mvh
snickar estwing
jeg havde lagt i kortbitarna
Okay, så må det nok blive sådan da ...
Kortlinge mod vægge og ved samlinger samt forskudte samlinger mellem pladerne ...
Et spørgsmål mere da: Havde I skåret fordybningen af den første plade (så den bliver 60 i stedet for 90) for at slippe for at spartle hele længden og kun spartle på skruehovederne (ingen loftlister er bestilt fra designeren ...)
/Mikael
Kortlinge mod vægge og ved samlinger samt forskudte samlinger mellem pladerne ...
Et spørgsmål mere da: Havde I skåret fordybningen af den første plade (så den bliver 60 i stedet for 90) for at slippe for at spartle hele længden og kun spartle på skruehovederne (ingen loftlister er bestilt fra designeren ...)
/Mikael
Forløb som ikke går mod andet forløb, f.eks. ved hjørner eller brud mellem væg og loft, plejer jeg at skære væk, ellers plejer jeg at få meget brok fra maleren. Hvis regelværket tillader det, så skærer jeg kun 5 cm væk i den situation..
jeg havde også skåret væk forsænkningen
Lyder godt, fjern spartelsamlingerne mod væggene, så letter du arbejdet for dig selv, meget lettere at spartle.mikmal sagde:Okej, då får det nog blive sådan her da ...
Kortlingar mod vægge og ved samlinger samt forskudte samlinger mellem pladerne ...
Et spørgsmål til da: Havde I skåret forsænkningen af den første plade (så den bliver 60 i stedet for 90) for at slippe for at spartle hele længden og kun spartle på skruehovederne (ingen loftlister er bestilt fra designeren ...)
/Mikael
Desuden, hvis dit badeværelse ligger i stueetagen i et to-etagers hus, så synes jeg, du skal overveje et andet lag gips med forskudte samlinger. Det ville jo være et glat loft, forhåbentlig uden fremtidige revner ................så kan det være værd at skrue to lag.
Good luck!
Klik her for at svare