Jeg skal fastgøre en loftliste mod flisevæg og har ikke mulighed for at trykke den fast med andet end kroppen ... hvor længe skal jeg stå og trykke den ind?
... står jo at den fæster direkte men hvor hurtigt er det?

brug Alcos superfix i stedet, fungerer bedre synes jeg, det klæber meget hurtigt... afhængig af hvor lang/tung den er...

PL600 er ikke meget hurtigt. Det er ret langsomt direkte, så ting, der ikke er tunge eller spændte ud, kan man i princippet slippe direkte.

Men hvis det handler om en loftliste, så ville jeg nok forsøge at støtte den nedefra med f.eks. brædder mod gulvet.

Jeg har gjort sådan en ting en gang, det var dog en kort strækning. Jeg savede et par støtter til, spændte dem diagonalt fra gulvet op mod listen. For at de ikke skulle glide på gulvet, tog jeg dobbeltklæbende måttetape og fæstede en stump regel på gulvet som modhold. Det virkede, selvom det var lidt besværligt.

Overhovedet har jeg ofte brugt dobbeltklæbende tape til at assistere ved limning.

hempularen sagde:
PL600 er ikke super hurtigt. Det er temmelig langsomt direkte, så ting som ikke er tunge eller udvider sig kan man i princippet slippe med det samme.

Men hvis det handler om en loftliste, ville jeg nok forsøge at støtte den nedefra med fx brædder mod gulvet.

Jeg har gjort sådan noget en gang, det var dog et kort stykke. Jeg savede et par støtter til, spændte dem diagonalt fra gulvet op mod listen. For at de ikke skulle glide på gulvet, tog jeg dobbeltsidet måttetape og fastgjorde en stump regel på gulvet som modhold. Det virkede, selvom det var lidt omstændigt.

Generelt har jeg ofte brugt dobbeltsidet tape til at assistere ved limning.
Aha ... smart!! Så gør vi :-)
Tak for dé!

Havde en meter smyglist, der skulle fast ... den sad som smæk med det samme, så jeg tror, det havde været fint nok sådan, men jeg satte også en god støtte ifølge hempularens smarte idé.

Ellers kan man bruge et par punkter smeltelim for at holde materialet på plads, indtil limet hærder. Gjorde sådan, da jeg skulle fastgøre lægterne mellem tagspærene mod masoniten i vindstoppet, da jeg byggede luftspalte. Smeltelimet tager ca. 15 sekunder at stivne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.