81,018 læst ·
121 svar
81k læst
121 svar
Tape til tætning af dampspærre!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Tacoflex eller Tacopro?
Tacolex: http://www.befestigungsfuchs.de/sho...erre-klebeband-50-mm-25-m-p-6657.html?y=0&x=0
Tacopro: http://www.befestigungsfuchs.de/sho...erre-klebeband-50-mm-40-m-p-6656.html?y=0&x=0
Tacolex: http://www.befestigungsfuchs.de/sho...erre-klebeband-50-mm-25-m-p-6657.html?y=0&x=0
Tacopro: http://www.befestigungsfuchs.de/sho...erre-klebeband-50-mm-40-m-p-6656.html?y=0&x=0
Dette spørgsmål om tape bliver højaktuelt om en uge eller så, når jeg lægger plast på jorden i krybekælderen. Så skal jeg både skarve plasten på længden og tætne rundt om stolper, rør osv. Jeg tror, jeg har læst et sted, at LFS (Ljungby Fukt ......) anbefalede vævtejp, som er mere holdbar. Men nu bliver jeg i tvivl, måske skal jeg købe byggfolietejp fra Byggmax. Hvad tror forummet?
Ja, egentlig så tænkte jeg ikke så meget på prisen, men forskellen mellem vævtape og "almindelig" tape. Prisforskellen er jo ubetydelig for to ruller tape. Men så udelukkes Byggmax tape pga. klæberen. Tak.
Byggmax sælger to forskellige modeller, en blå og en transparent, den sidstnævnte er Tesa.Glenn K sagde:
Jeg har brugt begge, og den blå synes jeg fungerer meget bedre, meget blødere og mere smidig, og bedre vedhæftning end Tesa når jeg har sammenlignet dem side-om-side.
Det vigtigste når man taper/klæber er at overfladerne er rene og tørre, så jeg ville ikke have forsøgt at bruge nogen form for tape i en krybekælder.
Her var der flere bud. Anbefalingen er jo faktisk at tette alle samlinger, og så er tape jo det mest nærliggende. Hvordan skal jeg ellers gøre?
Jep, det gjorde jeg, og jeg skal gøre det igen i dag.jaso sagde:
Det tog cirka en uge, schenker rodede rundt med pakken første gang.
Men de sendte hurtigt en ny, efter at de havde talt med schenker, så kundeservicen ser ud til at fungere godt.
Jeg synes den blå var helt værdiløs den også, det mindste lille ujævnhed, så slipper den.Daniel78 sagde:Byggmax sælger to forskellige modeller, en blå og en transparent, sidstnævnte er Tesa.
Jeg har brugt begge, og den blå synes jeg fungerer meget bedre, meget blødere og smidigere, og bedre vedhæftning end Tesa når jeg har sammenlignet dem side om side.
Det vigtigste når man taper/limmer er at overfladerne er rene og tørre, så jeg ville ikke have prøvet at bruge nogen type af tape i en krybekælder.
Så køb den dyrere, så ved man, at den sidder fast, fra tyskland er den desuden billigere!
Jeg købte en rulle (den blå, du linker til). Jeg synes, den var skrald!jaso sagde:
Klistrer ret dårligt. Jeg vil forsøge at bruge den op på steder, hvor næsten ingen tape overhovedet kan mislykkes.
Jeg har tidligere brugt en rulle TESA, efter det opdagede jeg T-flex, som er helt vidunderlig. (Men dyr)
For mig er tråden ny og nyttig. Og mange forskellige meninger, godt med demokrati, men lidt forvirrende. Hvis jeg nu skal købe tape, hvor køber jeg TESA eller T-flex, plejer Beijer at have det? Er der nogen der har testet på plast i torpargrund?