81,019 læst ·
121 svar
81k læst
121 svar
Tape til tætning af dampspærre!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Pakkesedlen dukkede op i dag, tapen ser ud til at være den samme som t-flex...
så det bliver cirka en tredjedel af prisen sammenlignet med t-flex
T-flex (25m x 50mm) ca 300 kr per rulle
Tesa sealing tape flex (25m x 60mm) ca 200 kr per rulle
Isover vario multitape sl (25m x 60mm) ca 450 kr per rulle
Disse har alle et lignende armeringsnet som t-flex, så det kan være værd at sammenligne med at købe fra Tyskland i stedet...
så det bliver cirka en tredjedel af prisen sammenlignet med t-flex
T-flex (25m x 50mm) ca 300 kr per rulle
Tesa sealing tape flex (25m x 60mm) ca 200 kr per rulle
Isover vario multitape sl (25m x 60mm) ca 450 kr per rulle
Disse har alle et lignende armeringsnet som t-flex, så det kan være værd at sammenligne med at købe fra Tyskland i stedet...
Jeg har lidt spørgsmål om dette med. Dels da vi tog ned stammerne i køkkenet, blev der nogle revner og huller i dampspærren. Hvordan reparerer jeg dette bedst nedefra? For oppefra bliver for besværligt.
Kan jeg skaffe aldelesbestændig tape og sætte på revnerne/hullerne?
Eller skal jeg sætte ny byggplast først over revnerne og tape fast den?
Det er lidt svært at komme til, da det ikke er et stort område, dette er synligt på.
Et andet spørgsmål:
Rundt om alle vægge er der en samling, har jeg set, da jeg fjernede alle lister i huset. Omkring en halv centimeter, hvor det ikke er tæt mod væggen, og plastikken når ikke helt ud. Er det noget, jeg bør gøre noget ved?
Hvis ja, er det vel på samme måde også her, formoder jeg?
Dog formoder jeg også, at jeg med dette skal tage det oppefra loftet, for her kan jeg overhovedet ikke komme til som ved stedet i køkkenet.
Skal jeg lægge plastik over for at forlænge og derefter tape med aldelesbestændig tape?
Et par spørgsmål til:
Hvor kan jeg købe denne tape? Beijer, Partille Træ, K-Rauta, Bauhaus, Hornbach er de steder, jeg kender til, og muligtvis XL-Bygg.
Jeg undgår Byggmax tape efter anbefalinger i tråden.
Om et år overvejer vi at isolere loftet med sådan noget isoleringsrul, cellulose. Et firma skal blæse det op.
Her har jeg hørt forskelligt. Nogle siger, at der slet ikke er brug for en dampspærre, nogle siger, at jeg endda skal fjerne plastikken, da det gør mere skade end gavn, mens et for mig meget seriøst firma nægtede at isolere, før jeg havde tætnet dampspærren ved alle kanter og skillevægge. Han så også samlingen/lugen, der er der.
Det føles enormt besværligt at gøre det, da jeg skal grave isoleringen, gulvet osv. op, tætne overalt, og derefter lægge det hele tilbage.
Derefter isolere.
Men køkkenet skal jeg snart bygge op, så hullerne der skal jeg ordne forholdsvis hurtigt.
Ville være utroligt taknemmelig for svar på alle mine spørgsmål.
Kan jeg skaffe aldelesbestændig tape og sætte på revnerne/hullerne?
Eller skal jeg sætte ny byggplast først over revnerne og tape fast den?
Det er lidt svært at komme til, da det ikke er et stort område, dette er synligt på.
Et andet spørgsmål:
Rundt om alle vægge er der en samling, har jeg set, da jeg fjernede alle lister i huset. Omkring en halv centimeter, hvor det ikke er tæt mod væggen, og plastikken når ikke helt ud. Er det noget, jeg bør gøre noget ved?
Hvis ja, er det vel på samme måde også her, formoder jeg?
Dog formoder jeg også, at jeg med dette skal tage det oppefra loftet, for her kan jeg overhovedet ikke komme til som ved stedet i køkkenet.
Skal jeg lægge plastik over for at forlænge og derefter tape med aldelesbestændig tape?
Et par spørgsmål til:
Hvor kan jeg købe denne tape? Beijer, Partille Træ, K-Rauta, Bauhaus, Hornbach er de steder, jeg kender til, og muligtvis XL-Bygg.
Jeg undgår Byggmax tape efter anbefalinger i tråden.
Om et år overvejer vi at isolere loftet med sådan noget isoleringsrul, cellulose. Et firma skal blæse det op.
Her har jeg hørt forskelligt. Nogle siger, at der slet ikke er brug for en dampspærre, nogle siger, at jeg endda skal fjerne plastikken, da det gør mere skade end gavn, mens et for mig meget seriøst firma nægtede at isolere, før jeg havde tætnet dampspærren ved alle kanter og skillevægge. Han så også samlingen/lugen, der er der.
Det føles enormt besværligt at gøre det, da jeg skal grave isoleringen, gulvet osv. op, tætne overalt, og derefter lægge det hele tilbage.
Derefter isolere.
Men køkkenet skal jeg snart bygge op, så hullerne der skal jeg ordne forholdsvis hurtigt.
Ville være utroligt taknemmelig for svar på alle mine spørgsmål.
Er der nogen krav, når man taper sine samlinger indendørs i plasten? Det er plast mod plast i loft og ydervægge.
Mit byggemarked har aldersbestandig tape Stokvis PS1433 til 100kr pr. 25m (se PDF) men man begynder jo at overveje, hvilke superegenskaber T-flex til 250-300kr skal have?.
https://www.stokvistapes.net/ProDat/pdf/pdf/1126_10755/PS1433.pdf
Mit byggemarked har aldersbestandig tape Stokvis PS1433 til 100kr pr. 25m (se PDF) men man begynder jo at overveje, hvilke superegenskaber T-flex til 250-300kr skal have?.
https://www.stokvistapes.net/ProDat/pdf/pdf/1126_10755/PS1433.pdf
Senest redigeret:
Denne du købte altså?Snailman sagde:
Hvordan ved man, at den er lige så god som SITAC godkendte produkter? Tvivler ikke på, at den er god, men....
http://www.befestigungsfuchs.de/Bau...nal-TACOFLEX-Dampfsperre-Klebeband-50-mm-25-m
Så har jeg også gået i fælden med den blå Byggmax-tape. Den holder godt, når det er 100% fladt, men den mindste ujævnhed i plasten, så slipper den efter en uge.
Har bestilt 8 ruller TacoFlex fra Tyskland nu, ifølge tips i tråden.
900 kr inkl. fragt.
Håber, de er hurtige til at levere...
Har bestilt 8 ruller TacoFlex fra Tyskland nu, ifølge tips i tråden.
900 kr inkl. fragt.
Håber, de er hurtige til at levere...
Leverancen plejer at dukke op efter ca en uge.
Jeg har bestilt i to omgange til mit nybyggeri, tror jeg er oppe i 16 ruller indtil videre.
Det er en herlig tape at arbejde med under alle omstændigheder.
Jeg har bestilt i to omgange til mit nybyggeri, tror jeg er oppe i 16 ruller indtil videre.
Det er en herlig tape at arbejde med under alle omstændigheder.
God pris!Johan H sagde:
Har testet en tape fra 3M, som jeg fandt hos Optimera, hedder 8067 all weather tape. Den klæber til alt (træ, plast, beton, maling) og virker til at have et superklister.
Fik anbefaling fra sælgeren om at tage denne i stedet for t-flex og tesa, denne skulle være hestelængder bedre og den tape, der går mest og bedst til byggefirmaerne.
Kan ikke finde den på Optimeras hjemmeside, men den fandtes i butikken.
Betalte ca. 200 kr for 50mm rulle.
Fik anbefaling fra sælgeren om at tage denne i stedet for t-flex og tesa, denne skulle være hestelængder bedre og den tape, der går mest og bedst til byggefirmaerne.
Kan ikke finde den på Optimeras hjemmeside, men den fandtes i butikken.
Betalte ca. 200 kr for 50mm rulle.
"Hestlængder" bedre end T-flex??
Tillad mig at tvivle......
Det kan ikke være muligt at få frem en tape, der hæfter meget (jeg tolker "hestlængder" som meget) bedre end T-flex, jeg begik den fejl at sætte et stykke T-flex på et metaltag i forbindelse med taglægning, det var løgn i h-lvede at få det af uden thinner.
Tillad mig at tvivle......
Det kan ikke være muligt at få frem en tape, der hæfter meget (jeg tolker "hestlængder" som meget) bedre end T-flex, jeg begik den fejl at sætte et stykke T-flex på et metaltag i forbindelse med taglægning, det var løgn i h-lvede at få det af uden thinner.
Senest redigeret:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Det er jo vigtigt, at tapen er aldersbestandig, og at den ikke opløser dampspærren, så allvejrstape, der ikke er beregnet til dampspærre, ville jeg ikke turde bruge...
havde tænkt at tætne mod pladen med butyltætning, men droppede det, da det stod, at den ikke skal bruges mod pe
havde tænkt at tætne mod pladen med butyltætning, men droppede det, da det stod, at den ikke skal bruges mod pe
Ja, jeg har afsluttet min første 10 rullers-bestilling nu og gør mig klar til bestilling nummer to. En luksuriøs følelse at kunne tape så gavmildt som helstSuhagg sagde:
Købte også et limprodukt som skulle bruges til samme formål, tænkte bruge det der hvor man skal fastgøre mod ujævnt underlag.
Nu har jeg modtaget min bestilling på 8 ruller.
Jeg bestilte fredag den 5/10, pakken blev sendt fra Tyskland mandag den 8/10 og kunne hentes torsdag den 11/10.
Hvis alt nu var gået som det skulle... Hvilket det ikke gjorde. Schenker rodede mit pakke væk på vej til udleveringsstedet, så da jeg skulle hente pakken fredag den 12/10 med planen om at tape hele weekenden - så var pakken ikke til stede. Mandag kom der et brev om, at der desværre var sket en fejl, og at jeg kunne risikere at vente op til 10 dage, før det kunne reklameres. Kontaktede Schenker via mail, de svarede lynhurtigt og kunne se i deres system, at det så "meget mærkeligt ud", og at de ikke kunne svare på, hvor pakken befandt sig, men ville undersøge sagen. Typisk - jeg havde jo travlt! I går aftes tjekkede jeg kollinummeret på nettet og kunne konstatere, at pakken burde være på udleveringsstedet nu. I dag hentede jeg den. Dejligt at den kom til rette...
I aften skal der tapes!
Jeg bestilte fredag den 5/10, pakken blev sendt fra Tyskland mandag den 8/10 og kunne hentes torsdag den 11/10.
Hvis alt nu var gået som det skulle... Hvilket det ikke gjorde. Schenker rodede mit pakke væk på vej til udleveringsstedet, så da jeg skulle hente pakken fredag den 12/10 med planen om at tape hele weekenden - så var pakken ikke til stede. Mandag kom der et brev om, at der desværre var sket en fejl, og at jeg kunne risikere at vente op til 10 dage, før det kunne reklameres. Kontaktede Schenker via mail, de svarede lynhurtigt og kunne se i deres system, at det så "meget mærkeligt ud", og at de ikke kunne svare på, hvor pakken befandt sig, men ville undersøge sagen. Typisk - jeg havde jo travlt! I går aftes tjekkede jeg kollinummeret på nettet og kunne konstatere, at pakken burde være på udleveringsstedet nu. I dag hentede jeg den. Dejligt at den kom til rette...
I aften skal der tapes!