Hej, har en veranda som ikke er blevet belagt med metal i et par år, og nu lækker det første tagpap, så den underliggende træstruktur er lidt 'sort'. Overvejede at rive det gamle tagpap af, men 'begyndelsen' af metaltaget (falsesystem) sidder allerede på plads, så hvis jeg skal rive det eksisterende pap af, skal jeg skære det af + overlappe det... Så jeg tænkte, hmm... kan jeg ikke bare lægge dobbeltlag i stedet for at bekymre mig om en samling, der kan blive svær at få til.
Hvis træet under er blevet skadet, skal du rive det af og lade det tørre. Ellers er det bare at bygge lag på lag på lag med tagpap over tid, hvis man ønsker det, tror jeg.
hmm, er det ikke nok med at det er luftet nedenunder? Vejret er jo ikke sådan specielt strålende, svært at få noget til at tørre når det regner 3-4 gange om ugen 
Trät er jo ikke direkte skadet, det er normalhårdt når man trykker med en skruetrækker/kniv. Dog misfarvet.
Trät er jo ikke direkte skadet, det er normalhårdt når man trykker med en skruetrækker/kniv. Dog misfarvet.
Senest redigeret:
Så længe det ikke lugter af mögel burde det være okay som du beskriver det.
Klik her for at svare