Hej, jeg er i gang med at renovere mit hus (kælder lige nu). Da jeg købte huset havde Anticimex noteret en muggen lugt i kælderen ved overdragelsesbesigtigelsen, da jeg ringede og talte med dem sagde de, at jeg skulle:
1. Fjerne det flydende klik-gulv
2. Sanere evt. skimmel
3. Male pladen med diffusionsåben maling

Såå det var hvad jeg tænkte gøre.

Nu har jeg revet gulvet ned til pladen og har her fundet indstøbte gennemrådnede træregler enten direkte på betonpladen, eller mellem betonkager direkte mod jorden (uisoleret kælder), med et lag asfalteret/tjære/limet tagpap på som en gammel fugtspærre. Rummet ovenover havde også skimmel på gulvet langs væggene, så jeg gætter på at fugten er vandret opad i væggene på grund af tætningslaget tidligere.

Jeg har fjernet alt organisk materiale i kælderen nu (træreglerne), men jeg har brug for at fjerne det gamle tætningslag, så fugten kan komme igennem, inden jeg fylder ud med ny cement/diffusionsåben flydespartel +maler.

Hidtil har jeg kun banket med et koben, det tager en pokkers tid dog, og jeg er også i tvivl om jeg overhovedet får fjernet nok. Jeg kan jo se, når tagpappen er væk, og asfalten skinner, så den mener jeg også at se, når den er væk - men selve betonpladen er stadig mørk, så jeg ved ikke om jeg fjerner nok. Skraber jeg, ser det hvidt ud, så måske er det bare snavs?

Nogen der har tips eller råd?

• Fjernede gulvbrædder i en kælder, afslører betongulv med rester af tagpap og rådne trælister langs murstensvægge og en trappe.
  • Gammelt, slidt gulv med mørke pletter og skader, mulig rester af asfalt eller tjære. Knust og ujævn overflade på beton i en kælder.
  • Gamle ødelagte træregler og bitumenlag på betongulv ved murstenvæg, fjernet under renovering af fugtig kælder.
Hej, og velkommen..

Det var et solidt, kedeligt projekt du har fået påtaget dig.
Måske er det tid til at overveje at gå ind med en større bilningsmaskine og fjerne det meste af betonen, for så at støbe nyt.
Er det store områder, er det jo et omfattende arbejde.

• Synes
Centano
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.