Hej!

vi har en krybekælder på 110 kvm, har været i gang med at gøre den i stand med plast og affugter, men der er et rum, måske 2x4 m, som er et separat lille rum, der er 2 inspektionshuller i muren, 2 ventiler på ydersiden under terrassen. Kiggede derind og så, at der ikke var plast på jorden, kun jord. Dermed trækker affugteren jo mere end den burde, og det bliver jo et mere fugtigt klima dernede.
Tør man forstørre et af inspektionshullerne, så man kan komme ind?

Ovenfor er vi i stuen, etplanshus.

• Person arbejder i en krybekælder med plastbelægning og belysning, i nærheden af et inspektionshul i en murstensvæg. Ventilationsrør ses i forgrunden.
Den blå linje er cirka hvor det område går.

• Plantegning med et blåt lodret streg, der viser afgrænsning af et område i huset.
Kiggede igennem nogle tegninger nu fra 1975, og det ser ud som om, at det lille rum er blevet udbygget der engang.

• Gulnet byggeriarkitekttegning fra 1975 med dimensioner, der viser en udvidet sektion af et rum, muligvis en tilbygning.
Ville ikke ligge søvnløs over, at der mangler plastik på den lille del. Har I et egentligt fugtproblem, eller har I haft besøg af en virksomhed, der begynder med A og slutter på nticimex? :=)

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Ville ikke ligge søvnløs over, at der mangler plast på den lille del. Har I egentligt et fugtproblem, eller har I haft besøg af et firma, der starter med A og slutter med nticimex? :=)
Er du lidt anti Anticimex:D

• Synes
Daniel1825
  • Laddar…
Skulle ikke ligge søvnløs over, at der mangler plastik på den lille del. Har I noget egentligt fugtproblem, eller har I haft besøg af en firma, der starter med A og slutter på nticimex? :=)
Neeej, selvfølgelig, men det irriterer mig, da vi har tætnet hele den forbandede grund, så opdager vi, at der er et område, der ikke er plastet på jorden.

vi har som sagt en affugter, vil ikke have, at den skal bruge mere end nødvendigt

D Daniel1825 sagde:
Næææ såklart, men irriterer mig på det da vi har tætnet hele satans fundamentet så opdager vi at der er et rum som ikke er plastet på jorden.

vi har som sagt en affugter, vil ikke at den skal trække mere end nødvendigt
Ja, men du svarede ikke på spørgsmålet om fugtproblemer.

Havde lidt samme scenario, tætnede udvendigt ventilerne.
Tog en torrluftsstos (slange) gennem det ene hul og efterlod det andet hul åbent som et returhul!

Satte også et stykke tape i t-koblingen til slangen! Er jo kun 10 kvm, der skal affugtes der. - mindre flow! Holder samme temperatur og luftfugtighed som resten af grunden.

Affugteren styrer jo mod den åbne del. Blev godt.

Kan lægge et billede op senere.

• Synes
Daniel1825
  • Laddar…
N Niklaspe sagde:
Havde lidt samme scenarie, tætnede udvendigt ventilerne.
Stak en torrluftsstos (slange) gennem det ene hul og lod det andet hul stå åbent som et returhul!

Sat også i t-koblingen til slangen et stykke tape! Er jo bare 10kvm der skal affugtes der. - mindre flow! Holder samme temp og fugtighed som resterende grund.

Affugteren styrer jo mod den åbne del. Blev godt.

Kan lægge et billede op senere.
Ja, stak lidt skum i ventilerne udefra, eneste krux er, at affugteren går lidt ekstra, da den også skal affugte jorden i det rum, men det er vel ikke hele verden, at så lille en del er utildækket... Måske man kan tage det oppefra senere, når vi river gulvet...

Ja, jeg skulle måske købe en t-kobling og en meter slange!

M MsTake sagde:
Er du lidt anti Anticimex:D
En smule når det gælder at skræmme rookies til husejere til at købe dyre løsninger! Ofte er der ikke behov for at gøre noget, og derfor spurgte jeg TS, om der var et reelt fugtproblem.

En aning då det gäller att skrämma op rookies til husägare at købe dyre løsninger! Ofte behøves ingenting gøres og derfor spurgte jeg TS om der fandtes et virkeligt fugtproblem.
Det er ikke anticimex som har bildt mig det ind, men det blev installeret da det føltes fugtigt, fugtige bjælker, samt en lille afvigende lugt, og eftersom vi har behandlat virke i grunden så finnes der risiko for at det skulle lugte. Derfor tog vi det sikre før det usikre, om det har været fugtigt i 50 år eller om det er opstået nyligt ved vi ikke.

Om trossbotten er dårlig ved vi ikke da det er tilläggsisolerat med cellplast undertil, og bliver så en spændende overraskelse når vi lægger nye gulve.

D Daniel1825 sagde:
Det er ikke Anticimex som har fortalt mig dette, men blev installeret da det føltes fugtigt, fugtige bjælker, samt en lille afvigende lugt, og fordi vi har behandlet træværk i fundamentet så er der risiko for at det ville lugte. Derfor tog vi det sikre for det usikre, om det har været fugtigt i 50 år eller om det er opstået for nylig ved vi ikke.

Om trægulvet er dårligt ved vi ikke da det er efterisoleret med cellplast nedenunder, og det bliver så en spændende overraskelse når vi lægger nye gulve
Har de lagt cellplastplader så er krybekælderen koldere, - større risiko for skimmel. Har det samme hos mig men affugter. Sover man trygt + varmere gulv.

• Synes
Daniel1825
  • Laddar…
D Daniel1825 sagde:
Yes, trak noget skum i ventilerne udefra, eneste krux bliver jo at affugteren kører lidt ekstra da den skal affugte jorden i det rum også, men det er vel ikke hele verden at sådan en lille del er uafdækket.. Måske skal jeg tage det oppefra senere når vi river i gulvet..

Ja, jeg skal måske købe et t-kobling og en meter slange!
Affugteren styres fra din store del af fundamentet hvor du har plast osv. Så den vil ikke køre noget ekstra. Det eneste du har gjort/vil gøre er at føre en slange ind i et andet rum.

N Niklaspe sagde:
Affugteren styres fra din store del af grunden, hvor du har plastik osv. Så den kommer ikke til at køre noget ekstra. Det eneste, du har gjort/kommer til at gøre, er at føre en slange ind i et andet rum.
Præcis, det føles trygt at have rakkerne dernede, selvom det koster..

Skal finde en ekstra kobling og slange, så skal jeg også føre den ind der, tak!

D Daniel1825 sagde:
Præcis, det føles trygt at have den bandit dernede selvom det koster..

Jeg skal skaffe en ekstra kobling og slange, så skal jeg også trække det ind, tak!
søg på ventilationsrør på Biltema. De har 100mm rør i forskellige typer, der passer til tørluftslangen!

• Synes
Daniel1825
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.