Nye problemer. Målte op og borede huller til beslag til en højttaler. Efter ca. 2cm stødte jeg på et hulrum, som varer til ca. 7cm ind.

Det kan være, at når jeg brugte hammeren, blev en kage slået væk på bagsiden, men det er uklart.

Spørgsmålet er, hvordan jeg fæster nu.

Højttaleren vejer kun 3.5kg og stikker ca. 17cm ud fra væggen.

Jeg har boret med 8mm bor, for planen var nylonpløk 8x40 først.

Et "bonusproblem" er, at hovedet skal være maks 7mm. Så hvis nogen har tips til at finde det, ville det være godt. Fandt kun en 4.5mm skrue, der passede præcis disse pløkker fra Biltema, som havde det.

sprøjt mørtel på tube ind (fungerer også med lim) sæt pluggen i og lad det hærde

• Synes
Psan
  • Laddar…
E egge80 sagde:
sprøjt mørtel ind på en tube (fungerer også med lim), sæt pluggen i og lad det stivne
Antager at man forudsætter, at der er stop lige nedenunder, så det hele ikke bare løber væk?

• Synes
Suvi5700
  • Laddar…
P Psan sagde:
Antager at man forudsætter, at der er stop lidt nedenfor, så det ikke bare løber væk?
det er ingen risiko

• Synes
Psan
  • Laddar…
E egge80 sagde:
det är ingen risiko
Så at jeg forstår, det er altså et hulrum eventuelt så meget som ca 5cm dybt. Hvorfor er det ingen risiko for at mørtlen flyder væk (når man presser den i)?

Så Fisher Fogmassa Repair AC, tænker du lignende?

BirgitS
Ved du noget om, hvordan væggen er bygget?
Tegl, slaggsten, kloasongvæg (plankestamme med pudset rør ovenpå?)

BirgitS BirgitS sagde:
Ved du noget om, hvordan væggen er bygget?
Tegl, slaggsten, kloasongvägg (plankstomme med pudset tagrør ovenpå?
Jeg er 99% sikker på, at det er puds på betonhulsten. Jeg ved dog ikke, hvor meget puds. Det er derfor, jeg blev så overrasket, da jeg stødte på hulrum efter 2 cm og helt op til 7 cm. Det er også derfor, jeg mistænker, at jeg slog et "stykke" betonhulsten væk, som får hulrummet til at virke større, end det er. Men så lykkedes det også for mig på to steder direkte over hinanden.

Det er i hjertevæggen i kælderen, hvis det har nogen betydning.

Forsøgt tage ok billede. Der, hvor det er mørkt, er der hulrum. Afhængigt af hvordan jeg føler efter, kan jeg få fat i materiale helt op til måske 3 cm ind, men da er det ikke sådan, at en plug får greb inderst inde (bredere).

Hul i metaloverflade med ujævn tekstur, belyst af stærkt lys. Skader synlig.

Jeg kørte på med almindelig universalplugg fra biltema, sidder som bjerget nu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.