10,544 læst ·
4 svar
11k læst
4 svar
Synspunkter på K-tegning vedrørende afveksling af bærende væg
Vedhæfter konstruktionshandling vedrørende aflastning af en bærende væg mellem køkkenet og stuen i en ejerlejlighed.
Derfor åbner jeg op for jeres synspunkter / meninger / forslag vedrørende dette. Alt mellem himmel og jord er velkomment!
K101 viser plan og sektionssnit for eksisterende bygning.
K102 viser armering og bjælkelag for eksisterende bygning.
K103 viser aflastning for hultagning.
Derfor åbner jeg op for jeres synspunkter / meninger / forslag vedrørende dette. Alt mellem himmel og jord er velkomment!
K101 viser plan og sektionssnit for eksisterende bygning.
K102 viser armering og bjælkelag for eksisterende bygning.
K103 viser aflastning for hultagning.
Bedste svar
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Tegninstemplet skal udfyldes ordentligt. Lige nu er der ingen ansvarlig for tegningen. I "foreskrifterne" skal der også stå, hvilke normer og standarder der er anvendt samt hvilke egenvægte der er anvendt ud over betondækket. Det ville også være godt at lave en henvisning til originaltegningerne, der er anvendt. Jeg synes også, at der skal tilføjes en ekspansionsbolt enten mellem søjletoppen og væggen eller bjælken og væggen, for at styre knuden i sideled. Jeg mener også, at de karakteristiske laster skal vises under "grundlasttilfælde" samt at man kombinerer disse under "lastkombinationer" i beregningen. Jeg ser heller ingen udført brugsgrænsekontrol.
Tegningsstemplet har jeg naturligvis bevidst sløret væk. Vidste ikke rigtigt om det var rigtigt at vise det åbent. Naturligvis er alle oplysninger der udfyldt. Men godt at du er opmærksom og grundig. Me like! 

Hvad angår det der andet ...
... skidegodt input! Jeg må lige tjekke det her med konstruktøren faktisk! Du har betydeligt mere viden og erfaring i disse spørgsmål, end hvad jeg har, og derfor er det meget værdsat, at du tager dig tiden og fremfører dine synspunkter på det hele. I thank you so much my friend!
Det var lige præcis denne slags feedback jeg ønskede, da jeg skrev indlægget!
Hvad angår det der andet ...
Det var lige præcis denne slags feedback jeg ønskede, da jeg skrev indlægget!
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Jeg antog næsten, at den var censureret
Det andet handlede til større del om at være tydelig og gøre det "sporbart" for eventuelle fremtidige interesser.
Så nu er det bare for dig at finde nogen, der udfører arbejdet

Så nu er det bare for dig at finde nogen, der udfører arbejdet
Klik her for at svare