4,958 læst ·
19 svar
5k læst
19 svar
Svejs gitter
Förmodligen så räcker 10A till de flesta typer av "hobbysvetsning". När det blir långa kontinuerliga strängar så kan det krävas 16A. Många 140A invertrar anger 10A som minimikrav.Tss sagde:
Hvis du aldrig har arbejdet med svejsning, ville jeg sige, at MAG-svejsning er bedre for dig. Det er en meget lettere svejsemetode for nybegyndere. Hvis du derimod køber en MMA-svejser og nogen kan vise dig og lære dig, er det jo bedre, da du kan svejse udendørs som nogle andre har påpeget, men den kræver ikke så mange indstillinger. Der er risiko for, at du kommer til at stå der og forsøge at få gang i elektroderne, som bare sætter sig fast igen og igen, og til sidst kommer du til at svinge svejseren rundt og kaste den langt op i mumindalen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Det er ikke optimalt for en nybegynder at svejse gitter med elektrode svejsning, det vil brænde fast og hvis man får gang i buen, så er man på det forkerte sted, been there, done that.
MIG (egentlig MAG) er lidt følsomt, hvis der er meget rust.
Protte
MIG (egentlig MAG) er lidt følsomt, hvis der er meget rust.
Protte
Jeg ville holde mig langt væk fra Biltemas svejsere, de er gode og prisvenlige på meget, men svejsere er ikke en af deres stærke sider. For et par hundredekronesedler mere kan du få en ESAB Buddy arc 145 hos Jula. Selv om det ikke er ESABs bedste og skarpeste MMA inverter, er den alligevel en betydeligt bedre investering end Biltemas joke.M mlkjhr sagde:Svejsen du har linket til er en mig, som kræver enten beskyttelsesgas eller rørtråd. Gasflaske er dyrt.
Rørtråd er både dyrt og giver (efter min mening) et dårligere resultat. Jeg ville hellere have købt en sådan her:
[link]
Så er det almindelige svejseelektroder (pinde) du skal bruge, men du får en svejser, som du kan svejse udenfor med, selvom det blæser, hvilket er vanskeligt hvis du har mig med beskyttelsesgas. Du kan også svejse rustfrit med den med specielle elektroder.
Men jeg er enig med den tidligere taler, dette bør gøres med MAG-svejser og helst med gas og massivtråd, alternativt med selvbeskyttende tråd og da udenfor, for røggassen fra den selvbeskyttende tråd er ikke sund, det gælder vel også pinde, men ikke i samme omfang.
Klik her for at svare