Skal sætte overskabene op i køkkenet. Hvilken træskrue er passende at bruge, når der sidder dobbelte gipsplader (13+13mm) så er der en 45*70 regel, som skruen vil sidde i. Hvilken dimension behøver den have for at sidde tilstrækkeligt i reglen?
Gerne hurtigt svar! Skabene skal op i morgen, ellers bliver det skilsmisse
Gerne hurtigt svar! Skabene skal op i morgen, ellers bliver det skilsmisse
Tommelregel for skrue er, at mindst halvdelen af skruen skal være i det fastgørende element, for sømning gælder mindst 2/3. Så i dit tilfælde skal du have en skrue, der går mindst 36 mm ind i reglen, så vil du ende på 70-80 mm. Jeg ville nok vælge 80 mm.
Det er et IKEA-køkken, så bagsiden af skabet er bare en tynd spånplade på et par mm, plus fastgørelsen. Så har fundet montageskruer, der er 4,2x65mm. Dette betyder, at mindst halvdelen af skruen bør komme ind i reglen. (Bagsiden + fastgørelse + dobbelt gipsplader = ca. 30mm. Derefter er der ca. 35mm tilbage af skruen, hvilket burde være nok. Får håbe skabene bliver hængende... heldigvis er det hende, der laver maden 
Jaja, måske var jeg lidt nærig
Jeg regnede nok primært ikke med bagsiden på skabet.
Men med tanke på hvor tungt et vægskab kan blive kontra hvor sjældent (aldrig) mand hører om nedfaldne skabe, så tror jeg det overdrives med skruerne.
Jeg skruede mine skabe i 11mm osb. Hvordan bliver det med halve skruelængden? Skal jeg tage en max 20mm lang skrue så
Men med tanke på hvor tungt et vægskab kan blive kontra hvor sjældent (aldrig) mand hører om nedfaldne skabe, så tror jeg det overdrives med skruerne.
Jeg skruede mine skabe i 11mm osb. Hvordan bliver det med halve skruelængden? Skal jeg tage en max 20mm lang skrue så
Klik her for at svare