Skal sætte overskabene op i køkkenet. Hvilken træskrue er passende at bruge, når der sidder dobbelte gipsplader (13+13mm) så er der en 45*70 regel, som skruen vil sidde i. Hvilken dimension behøver den have for at sidde tilstrækkeligt i reglen?

Gerne hurtigt svar! Skabene skal op i morgen, ellers bliver det skilsmisse :)

50-55mm montageskruv skal fungere.

Jeg ville nok have taget en længere, jo ikke engang halve skruen i reglen.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

Det går jo også mindst 10 mm i skabet. 13 + 13 + 10 -> 36mm så skal den jo trækkes i reglen.
Tag noget længere end 70 mm og kortere end 100 (undgår at komme ud på den anden side af væggen)

5*80 eller 90 mindst. du skal komme ind i reglen med lidt gängvarv for at det skal blive siddende.

• Synes
Elkludde
  • Laddar…
Tommelregel for skrue er, at mindst halvdelen af skruen skal være i det fastgørende element, for sømning gælder mindst 2/3. Så i dit tilfælde skal du have en skrue, der går mindst 36 mm ind i reglen, så vil du ende på 70-80 mm. Jeg ville nok vælge 80 mm.

Det er et IKEA-køkken, så bagsiden af skabet er bare en tynd spånplade på et par mm, plus fastgørelsen. Så har fundet montageskruer, der er 4,2x65mm. Dette betyder, at mindst halvdelen af skruen bør komme ind i reglen. (Bagsiden + fastgørelse + dobbelt gipsplader = ca. 30mm. Derefter er der ca. 35mm tilbage af skruen, hvilket burde være nok. Får håbe skabene bliver hængende... heldigvis er det hende, der laver maden :)

Men hvis skabene falder ned, bliver det måske dig, der skal lave maden....

• Synes
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Har du virkelig reglar på alle fæstepunkterne eller har du indfældet kortlingar? ;)

Jaja, måske var jeg lidt nærig:) Jeg regnede nok primært ikke med bagsiden på skabet.
Men med tanke på hvor tungt et vægskab kan blive kontra hvor sjældent (aldrig) mand hører om nedfaldne skabe, så tror jeg det overdrives med skruerne.
Jeg skruede mine skabe i 11mm osb. Hvordan bliver det med halve skruelængden? Skal jeg tage en max 20mm lang skrue så;)

Jeg har indsat kortlingar. Så der skal være fastgørelsespunkter til alle skabe, hvis jeg har målt rigtigt :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.